Å andra sidan: det spelar kanske ingen roll med Följer. Man får väl göra som alla andra: skita i att läsa trådar man svarar i.
Man får väl välja om man vill vara med i olika sociala media över huvud taget.
Och hur man reagerar på det som händer i media och specifika trådar.
Det är exempelvis inte speciellt intressant för mig att få sjuttioelva aviseringar för att ett stort antal fler människor gratulerat en kompis till något, men det får man ju blunda för.
Och visst finns det trådar med exempelvis specifika frågor, där man kan vilja svara men där man inte är så intresserad av andras svar? Då får man - än en gång - blunda för aviseringarna.
Och det är i mina ögon inte ett problem.
I en fb-grupp där jag är med är det många som tackar för insläpp.
99.9% av inläggen är för mig fullständigt ointressanta. Att jag över huvud taget följer gruppen är för att jag vill hitta igen den och inte glömma den. Det handlar om stickning av islandströjor.
En del inlägg är jättebra - man visar upp sina färgval som kan vara så fantastiskt snygga, och varianter som jag inte skulle ha kommit på själv.
Andra är helt ointressanta, som hur många tröjor av samma modell/mönster man stickat tidigare. Eller "tack för insläpp".
Och visst stör inläggen mitt flöde, för de är många, men jag väljer trots den störningen att fortsätta följa.
Jag ser ju väldigt snabbt när inläggen dyker upp i mitt flöde att det är en person i den gruppen som skrivit något och då behöver jag inte läsa hela inlägget utan scrollar förbi.
Tidigare var jag med i en grupp som gällde islandshästar. Där var det vansinnigt många människor som lade in olika saker, och jag känner ingen av de människorna. Det blev för mycket och för ointressant så jag gick ur gruppen.
Det känns mycket mer rationellt att gå ur gruppen snarare än att reta mig på hur folk skrev.
I fjordhästgruppen där jag är med, är det ett gäng som tackar för insläpp.
Jaja. Ointressant men inte mycket att bry sig om.
Erkänner att all reklam som dyker upp i flödet är mer besvärande, men det går lika fort att scrolla förbi för det går väldigt fort att registrera att det är en annons eller reklam, att identifiera typen, och då snabbt scrolla förbi utan att läsa innehållet.