varför sparkar han?

A

Aniie

Jag köpte mig en treåring nu i somras som ja ridit in själv. men det är en sak jag funderar över. Under hela tiden jag haft honom, och även där han stod förr så har han sparkat mycket med bakbenen. varför gör han så? han gör det ofta när han blir ivrig eller nevös. han kan gör det också ibalnd vid borstning, men aldrig så han försöker sparka en. När man kratsar hovarna eller så, så sparkar han inte, inte vid skoning heller. ? vad är de som gör att han sparkar ?

Sv: varför sparkar han?

kan det vara att han är bakskygg, och väldigt rädd om sina bakben?
när han blir nervös eller ivrig kanske han "inbillar" sig att tex svansen försöker bita honom :p så var det med våran unghäst vi hade ett tag.
kan vara bara en dålig vana med.
vad vet jag :p

Sv: varför sparkar han?

squarepants skrev:
kan det vara att han är bakskygg, och väldigt rädd om sina bakben?
när han blir nervös eller ivrig kanske han "inbillar" sig att tex svansen försöker bita honom :p så var det med våran unghäst vi hade ett tag.
kan vara bara en dålig vana med.
vad vet jag :p

jo det kanske är något i den stilen. men går inte det att få ur honom. man känner sig inte så trygg när man står och borstars vansen och så flänger han med bakbenen. hehe

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 978
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 708
Senast: Freazer
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka