varför sova JÄMT??

S

shalooj

MIn lilla katt som är 8 år har slutat velat gå ut. Hon har varit en riktig utekatt tidigare men dom senaste 3 åren så vill hon bara vara inne! Så här ser hennes dag ut:
Morgon kl 08:00 går ner till köket, äter mat som vi lägger upp,
går upp igen, trippar in till badrummet och lägger sig i fåtöljen:angel:
Ligger där och sover (stenhårt!):smirk: Till 12 då hon går ner igen och äter lite och går upp och lägger sig igen. Sen ner o äter igen på eftermiddagen och sova.. jaa.. och så håller de på. Hon äter och sover. Ibland släpper vi ut henne men hon hoppar upp på fönstrena och skriker och jamar så högt att man skulle tro att nån håller på att ha ihäl henne.

Varför vill hon inte vara ute längre som hon va förut. Har hon bara blivit för bekväm?
Det gäller även på sommaren att hon inte vill gå ut.:cool:

Sv: varför sova JÄMT??

Vad ska man säga... kan de verkligen vara så lata av naturen? Min är likadan, jag tycker nästan det är otäckt. Har börjat bära ut henne lite nu för hon är så uttråkad så hon blir odräglig.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 846
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Borstning av tänder
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Att hata mat

Hund, Katt, Andra Djur