Varför söker inte folk?

R

Renkött

Bara lite små funderingar. Vill inte klanka ner på nån. Datorforumet är trots allt till för att man ska få hjälp och kunna diskutera och så. Och jag hjälper mer än gärna till.

Istället för att fråga om minsta små sak, varför tar folk inte och söker på www.google.se först. VÄLDIGT många av de trådarna som finns här kan man hitta svaret till på 5min på google.

Vill inte leka moraltant eller så, bara undrar...
 
Sv: Varför söker inte folk?

*skäms, rodnar, försvinner från forumet i skam*
 
Sv: Varför söker inte folk?

Kanske beror på om man är bra på att googla eller inte. Enligt en del (inte nödvändigtvis på Buke) verkar det som att det är en konst, eller kanske en fråga om datorvana att hitta bra sökord... ;)

bart_google.jpg
 
Sv: Varför söker inte folk?

Det undrar jag oxå

å

framförallt undrar jag varför användare som varit här länge (i vissa fall t.o.m. varit moderatorer) inte orkar använda sökfunktionen här på Buke när frågan de ställer varit uppe bland de senaste 25 trådarna ;)

å

varför vissa blir sura när man uppmanar dom att använda sökfunktionen när frågan redan finns i över 50 trådar och den då dessutom fanns som nålad tråd på samtliga forum, tänker på det här med användarbild efter sista Bukeuppdateringen

Anna-Karin som gärna hjälper till men inte "in absurdum"
 
Sv: Varför söker inte folk?

Jag har råkat fråga om något "självklart" på något forum som jag sällan besöker så du är förlåten ;) Du är ju ny på forumet :D
 
Sv: Varför söker inte folk?

Ohej ohej...

Syftar lite på mig kanske i min vhs->dvd-tråd . Jo jag hade googlat en hel del och fått fram de svar som du tipsade om (tack så mycket :bow: )

Men nu är det så här att det finns så många duktiga människor här så någon kanske hade kunnat tipsa om något riktigt smart så jag kunde använda den hårdvara jag har :)
 
Sv: Varför söker inte folk?

Aja, tack till er andras överseendé då.. (även om jag fortfarande skäms lite).

Sen så syftade jag inte alls på din tråd.. Sådana saker ser jag som en självklarhet att fråga om. Kommer inte på nån fråga nu men visa frågor hade folk fått svaret mycket snabbare på en sökning än att själva göra ett inlägg...
 
Sv: Varför söker inte folk?

Renkött skrev:
Kommer inte på nån fråga nu men visa frågor hade folk fått svaret mycket snabbare på en sökning än att själva göra ett inlägg...
Jag har ett lysande exempel: "Har någon texten till..?"
 
Sv: Varför söker inte folk?

Att googla är ju en tidsfråga också. Söker man på ett förhållandevis enkelt ord kan man få ett antal tusen svar och lägger an till ett vad man själv tycker passande ord så kan man hamna på 0.
 
Sv: Varför söker inte folk?

perfekt exempel, har flera gånger hittat texten åt folk trots att jag själv aldrig hört talas om låten... :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
2 144
Senast: Rugge
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 413
Senast: Murphy
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 026
Senast: Migo
·
Hästmänniskan vill inte klaga men tycker det är oerhört svårt att hitta en medryttarhäst :/ vet inte hur många gånger jag läst ett inlägg om en...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 005
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp