Varför skaffar man sig djur

schelin_j

Trådstartare
Ja -varför i hela fridens namn skaffar man sig djur om man tänker behandla dem illa???

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1016237,00.html

För mig är det så självklart att jag vill umgås med djur för att de är så underbara, har skojiga personligheter och får mig att må bra. Men hur tänker man om man skaffar sig en gård (det är ju en dröm för många) och föder upp djur - utan att ta hand om dem?

Och hur kan man sova om nätterna?

Sv: Varför skaffar man sig djur

Det går väl bit för bit, och så blir man hemmablind och ser det inte längre.

Ja du...Ibland skulle man vilja kunna det här med att ta sig in i folks hjärnor för veta hur de tänker. Stackars djur :(

Jag blir bara så ledsen när jag läser sådant här. Man vet hur många djurälskare som går och fantiserar om att få skaffa sig en gård och kunna leva tillsammans med djur - men som ofta inte har råd/möjlighet... och så finns det de som har en gård och en massa härliga djur men väljer (för jo - det är ett val även om det går stegvis) att behandla djuren som om de vore lump. Låter dem gå och drälla utan mat eller vatten, eller som denna tok till bonde - avlivar sjuka/skadade djur genom att krossa skallen mot en vägg :eek:

Mina ögon drabbas av krokodiltårar.

Det finns tråkigt nog otroligt sjuka människor. De ska ha kännbara straff och höga böter dessutom. Inte daltas med på någon anstalt, samt förbud på att få ha djur i fortsättningen.

Människor utan samvete.

Människor utan hjärta.

Människor med en usel syn på andras värde..

Häng honom i ögonlocken och låt honom blinka ihjäl sig!
:devil:

Näringsförbud, höga böter och ett kortare fängelsestraff tycker jag är lämpligt i alla fall där djur farit illa (djur i verksamhet då, är det hobbydjur skall förstås djurhållning förbjudas, inte näringsförbud)...

KÄNNBARA STRAFF med andra ord. Varför är det så mycket värre att misshandla en människa än en katt eller hund eller häst? Eller gris eller marsvin för den delen. Djuren har en beroendeställning i förhållande till sin ägare som gör dem lika skyddslösa som barn - alltså borde det vara värre att misshandla djur och barn än någon annan!

SurJenny som tycker att vårt samhälle är för spakt mot elakingar

Varför är det så mycket värre att misshandla en människa än en katt eller hund eller häst? Eller gris eller marsvin för den delen.

Det undrar jag med, jag tycker det känns lite som att kan man vara medvetet elak mot ett djur så varför skulle man inte kunna vara det mot en människa?

usch, jag blir arg, ledsen oh illamående. :cry: Vidriga människa!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 639
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
Övr. Hund Vad är bra egenskaper för en gårdshund? Alltså, inte rasen utan en som är boende på gård. Nu ska jag inte skaffa hund särskilt snart men...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 921
Senast: NotlikeI
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 549
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar