vindvissla
Trådstartare
Ja, visst är det så? Jag har dock glömt varför. Det har nåt med dammpartiklar från hönsen att göra va? Jag har googlat lite men inte hittat nåt. Om nån har en bra förklaring eller nån bra internetsida, tell me!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
minns jag inte helt tokigt så är det inte bara dammet som fåglar överlag avger i stor (skadlig) mängd, utan även att avföringen är skarp och iallafall för människor cancerframkallande. jag skulle absolut inte ha höns och hästar i samma utrymme, tror inte det räcker att "skärma av" boxen om hästen står intill.
Men visst använder man hönsbajs som gödning? Det är väl den bästa gödningen man kan ha?
Hönsens damm är inte bra för hästarna luftrör. Så har jag fattat det ialfl. Min häst har bott tillsammans med höns senaste 5 åren innan jag köpte han, han har dag bronkit.
dammet därimot (avger alla flygfän i stor mängd) finns det gott om vetenskapliga fakta att det bidrar till bla. bronkit och sedmera kvickdrag.
har hon inget annat utrymme i ladugården där hönorna kan vistas ? det måste bli ganska "skitigt" om dom härjar runt fritt ? dessutom har hönor oftast både loppor och löss.
Åhå jaja! Så är vi där igen...jo, visst är det det. men det är ju ingen "färsk" skit och gödslar med höneskit gör man ju inte inne i stängda utrymmen, för även som gödningsmedel så luktar det ju aber
det borde gå att hitta mer info. om det. minns jag rätt så avger "bajset" något skarp ämne som är cancerframkallande för människor. dammet därimot (avger alla flygfän i stor mängd) finns det gott om vetenskapliga fakta att det bidrar till bla. bronkit och sedmera kvickdrag.
har hon inget annat utrymme i ladugården där hönorna kan vistas ? det måste bli ganska "skitigt" om dom härjar runt fritt ? dessutom har hönor oftast både loppor och löss.