VARFÖR??? Så svårt o sälja kattungar??

Sv: VARFÖR??? Så svårt o sälja kattungar??

Du kanske skulle läsa vad jag egentligen skrev!!!
PL

Ja det har jag gjort också.
Du kanske kan svara rakt på min fråga?
Alltså vilka smittor exakt du menar?

De smittorna man kan testa för går ju bort som sagt så de behöver du inte rada upp igen.

Jag har ju redan svarat!
Att det finns tester är en hjälp att hantera problemen det innebär inte att problemen försvinner.
När det gäller corona så kanske du borde säga att den oftast inte är dödlig, även risken att det utvecklas till FIP ökar när man har fler katter inomhus.
PL

Senast ändrad:

Ja just när det gäller corona så ökar risken om man har fler katter ihop även om corona i sig inte är dödligt.

Gällande de andra sjukdomarna så finns som sagt tester och vaccinationer så att problemen på så sätt kan elimineras. Däremot när det gäller huskatter så brukar de inte vare sig testas eller vaccineras mot detta så där är osäkerheten större. Alltså så skulle jag vara räddare för att ta in en huskattunge än en raskattunge från ett testat katteri. Otestade katter tas överhuvudtaget inte in här.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
742
Senast: Mojma
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
192
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
3 208
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar