varför så stora storlekar?

beauspirit

Trådstartare
... på bett?
om man vill ha ett annat bett, kanske ett lite ovanligare osv, än två eller tredelat så finns det nästan bara i 12,5 och uppåt, möjligtvis 11,5.

tycker det är få hästar som egentligen har så långa bett som 12,5 och uppåt.
varför har inte bettindustrin lärt sig att det blir allt vanligare att folk går ner i bettstorlek åt sina hästar, det borde finnas mkt mer mindre storlekar.

min häst har bett mellan 8,5 och 10,5 och det är :devil:skt svårt att hitta bett.

Jag har samma problem! Min ena travare har 9,5-10,5 i bett och det är inte lätt att hitta annat än de vanliga tränsbetten.

Men Globus har många bett i små storlekar, fick tag på ett Globus tredelat parerstångsbett på EKO:- för ett tag sedan.

Knights har kandarstänger i 10,5 har jag sett. Går att hitta på EKO:- och Granngården.

GLOBUS säger jag bara. Även om det inte finns i butiken så kan man alltid beställa, gäller nästan alla deras bett. :)

okej skas kollas upp.
jag skulle gärna vilja hitta ett tvådelat sweet iron :) gärna med sådana där "kopparstreck" på oxå.
typ westernbetten som finns.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 276
Senast: malumbub
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Freazer
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 504
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London