Varför så få lagtävlingar

Shaggy

Trådstartare
Nu har jag funderat på det här ett tag. Varför är det så få lagtävlingar? I Sverige så finns det en lagtävling och det är Lag-SM men sen då? Varför har man inte lagtävlingar med på andra tävlingar på andra sträckor osv?
Finns det inget intresse, blir det för dyrt eller...

Sv: Varför så få lagtävlingar

Hallandsritten har haft lag-tävling. Där kunde man gå ihop över klubbgränser, och anmäla lag. Jag vet inte vilket intresse det var, jag läste det bara i proppen, och tyckte det verkade kul.

Göingeritten har haft i många år. Där kunde lagmedlemmarna rida i olika klasser.
Nu minns jag inte om de har det kvar?
// Linda

Vi hade LAG DM här uppe förr om åren, jag var med och red det några ggr. Men som sagt, det var ett tag sedan nu... Vet inte varför dom slutade med det? Ant för att det inte var tillräckligt stort intresse skulle jag tro.

Hallandsritten har haft lag-tävling. Där kunde man gå ihop över klubbgränser, och anmäla lag. Jag vet inte vilket intresse det var, jag läste det bara i proppen, och tyckte det verkade kul.

Tyvärr så fanns det inget intresse bland de anmälda ryttarna! vi tyckte att iden skulle vara rolig! Det är väl bara för arrangörerna att göra nya försök! Och att ryttarna hakar på! för visst är det kul med lagtävlingar!

Jaha, vad tråkiga folk är.
Jag trodde man skulle kunna få se lag som man missar när man måste hålla sig inom klubbgränser.
Typ Lag Fjordhäst, Lag e. Elcatero, Lag Trarab osv.

Vilken bra idé! Skulle tro att uppfödare och förbund skulle ställa upp med sponsring av "sina" lag.

Jaha, vad tråkiga folk är.
Jag trodde man skulle kunna få se lag som man missar när man måste hålla sig inom klubbgränser.
Typ Lag Fjordhäst, Lag e. Elcatero, Lag Trarab osv.

Jag skulle ÄLSKA sådana laguppställningar! :banana: Om nu Distansryttaren funnits kvar hade man ju kunnat annonsera tidigt på säsongen att tävlingen var en lagtävling, och på så sätt skulle ryttarna ha god tid på sig att snacka ihop sig. :laugh:

kl
Som mahmlt skrev tidigare så hade göingeritten under några år lagtävlingar där man kunde vara ifrån olika klubbar och rida i olika klasser men resultatet blev att de som visste att de red för seger i de högre klasserna bildade lag med varandra och då hade de i de lägre klasserna ingen chans att vara med och slåss om placeringarna… samt att prisutdelningen kunde inte ske förens 120km klassen hade gått i mål och då hade 50km ryttarna redan åkt hem… Jag tror att detta fick deltagarna i de lägra klasserna att tveka lite mer då det "ändå bara var en tävling för de andra" Där kostade det en 100lapp att anmäla ett lag så det var ju inte dyrt.
Där hade man olika poäng dels för hur långt man red och dels för placeringar. Man skulle kanske komma på något annats sätt så fler fick chansen att vara med och kunna ta en lag placering. Jag tycker också att det är en rolig ide men man får nog tänkta till några gånger så att det blir så bra som möjligt.

jag tycker verkligen man borde anordna fler lagtävlings-klasser, även i lägre klasser! det skulle jag vara intresserad av iaf.

Liknande trådar

Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 243
Senast: Freazer
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
6
· Visningar
306
Senast: Kristall10
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 124
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 663
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar