VARFÖR ÖR MAN SÅ BLÅÖGD? Muntliga avtal, vad gäller?

Sv: VARFÖR ÖR MAN SÅ BLÅÖGD? Muntliga avtal, vad gäller?

*kl*

Väcker liv i min gamla tråd och uppdaterar lite. Har idag fått en första delbetalning ifrån kronofogden och denna oseriösa hyresgäst. Tog alltså nästan 2 år från min anmälan.

Således så verkar det som att rätt blev rätt tillslut. Lite trist för henne bara att hon inte betalade på en gång. Jag ser det nästan som investerade pengar eftersom jag inte saknat dem utan blev glatt överraskad då jag öppnade brevet idag:D.

Underbart att läsa att hon äntligen har tvingats betala :)

Grattis till dig!

*kl*

Väcker liv i min gamla tråd och uppdaterar lite. Har idag fått en första delbetalning ifrån kronofogden och denna oseriösa hyresgäst. Tog alltså nästan 2 år från min anmälan.

Således så verkar det som att rätt blev rätt tillslut. Lite trist för henne bara att hon inte betalade på en gång. Jag ser det nästan som investerade pengar eftersom jag inte saknat dem utan blev glatt överraskad då jag öppnade brevet idag:D.

Haha ja god jul! :D

Men tänk, vad långt man måste gå i onödan bara för att vissa tvunget ska bita tag i repet och absolut låta bli att släppa.... Märkligt att man låter sina priciper (som är mer eller mindre felaktiga) gå före sina barn och sin häst...

Vad bra att det fick en lösning tillslut, även fast det tog sin lilla tid.

Gör ett sista uppdaterande i denna tråd. Fick igår resterande pengar ifrån kronofogden. Så nu är denna tjej skuldfri hos mig!!!

Tack alla i tråden som hjälpt mig i myndighetsdjunglen:bow:.

Stå på dig, annars gör någon annan det. ;)

Ibland är det faktiskt värt att dra saker och ting vidare, för att få sinnesro själv.

:bow: Bra för dig!
Blev som en amerikansk film = happy end!

Denna tråd skulle kunna bli en undervisning hur man bär sig åt vid trassel med betalningsovilliga hyresgäster (eller andra som inte betalar) och vikten av skrivna kontrakt.
Vi lär oss av varandra:)

Vad intressant!
Kul att det löste sig även om det tog ett tag lätt sagt haha

fast då fick hon sin första anmärkning vad onödigt.. men men hoppas hon har lärt sig nåt med.

fast då fick hon sin första anmärkning vad onödigt.. men men hoppas hon har lärt sig nåt med.

varför får man en känsla av att detta inte var hennes första anmärkning? ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har ingått ett avtal med ett företag. I pappren jag skrev på anges en tid som avtalet skall gälla (1002 timmar). På ett möte...
Svar
9
· Visningar
608
Senast: tanten
·
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 470
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Ska försöka göra en lång historia kort;). En tjej hade under hösten och vintern 4 st hästar inhyrda hos mig. Efter X antal månader... 2
Svar
24
· Visningar
4 964
Senast: LitenIsa
·
S
Ekonomi & Juridik Åter igen har jag blivit totalt överkörd av den inackorderingsvärd som jag har hästen hos! Det handlar alltid bara om pengar och att...
Svar
8
· Visningar
3 044
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka