Varför måste man försvara sitt val?

Sv: Varför måste man försvara sitt val?

Jag rider med hjälmhatt, från Bonanza. Visserligen inte godkänd ridhjälm, men godkänd säkerhetshjälm..
Märkt att jag får en del blickar, men är noga att förklara för "småtjejerna" i ridhuset att det faktiskt är viktigt att rida med hjälm (och säkerhetsväst). Dom tycker att "westernridning är sååååå häftigt", och vill inte att dom ska få fel uppfattning om nånting.

Själv rider jag alltför ofte utan hjälm.. fåfäng i skogen.. :angel:
men är hästen pigg, eller man rider barabacka, galoppträning el. liknande, åker hjälm o ibland väst på!

Har en racesafe väst, köpte min i england för 2000 ca. men det var det värt att veta att man har när man red galopphästar hela dan! Men jag ramlade aldrig av med den,så jag vet inte hur bra den är...:grin:
köpte väst och har inte ramlat av sen dess :p peppar peppar...
Den västen kan man iaf ika upp nederdelen på, så det går bra i alla sadlar.. men gör man det så skyddas ju inte de nedarsta kotorna....:grin:

Hej på dej tjejen.... har du jobbat i helgen ??? Vet du hur jag gör för att hitta ett inlägg från Malin i Alllingsås??? Dom som har Liona du vet???

Om du vet vad hon heter på buke så söker du på hennes nick.

har varit lite dålig på det där med hjälm då jag inte ramlade av en enda gång på de 3år jag hade hästen, hade endast hjälm när jag skulle galloppera på träning och i skogen, dålig passform var det oxå. har nu införskaffat ny ridhjälm då det börjar bli dags för inridning, var o red en annan unghäst, hade hjälmen då o tur var det för jag hann inte mer än upp innan jag var av igen, med en bruten hand dock, huvet klarade sig tack vare hjälmen...
ang. säkerhetsvästar... har kollat runt men hittar inte någon som passar.. är ganska grov så behöver en större storlek o då blir de på tok för långa bak...

vart kan man hitta de här bullriding västarna?
o vad kostar de ca?
de verkar bättre anpassade för w-sadeln...

Bullriding västarna köper du billigast direkt från USA, kolla tex eBay.
Jag köpte min där och dom är rejält tilltagna i storlekarna (finns ju olka märken givetvis) men man går efter vikt och trots att jag är lååångt ifrån någon petite vuxenstorlek fick jag köpa en juniorväst :o Lånade dessutomut den på en clinic i samband med inridning till en fullvuxen karl som också kunde ha den utan problem! Dom går att spänna ut/in mycket!

Kommer inte ihåg exakt vad min kostade men den var hemma under 2000:- inkl frakt osv (köpte ett par hjälmar samtidigt iof) dollarn står lägre nu dessutom.

Liknande trådar

Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
283
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 695
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 484
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 799
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka