Sv: Varför måste man försvara sitt val?
..ska ärligt erkänna att jag tänkt i dom banorna jag med..
..ska ärligt erkänna att jag tänkt i dom banorna jag med..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så jättemycket för tipset!
nu blir pojkvännen glad Han har sett mig åka av en av de få gånger då jag tuppat av i samband med landningen.. Superduper!
har sett lite för många gånger då folk lyckats få sprickor i revbenen av skyddsvästen - när det fortfarande suttit kvar i sadeln för att gilla de "vanliga" västarna
..och Damn.
Det är en Keflyväst (reiver) jag har, tror jag (kände igen modellen, fast min är utan "bältet") och den.. Funkar Inte. Ska kolla upp det i morron när jag är i stallet men är 99% säker på att det är en kefly. Störtomöjlig att röra sig i (för mig) otymplig och uschlig.
Vilka andra märken/typer av säkerhetsvästar har folk här?
Jag har en sån väst som är uppbyggd med paneler alltså små fykanter så den är rörlig. Hade en annan förut med hel fram och baksida men det gick inte röra sig i den och hopplöst när man rider i skogen och ska ducka för grenar. Den är från RIders Company.
Problemet är bara att hunden har tuggat sönder dragkedjan.....
Jag såg ett test på säkerhetsvästar till barn men det är ju samma funktion vare sig det är till barn eller vuxna. Faktum är att vi inte köpte en sådan säkerhetsväst pga att den var så dyr till min dotter men det är inget jag ångrar efter att ha läst detta. Jag trodde i mitt stilla sinne att dom skulle vara bra.
säkerhetsvästtest
MVH Ann
Om man som westernryttare väljer att sätta på sig en hjälm och/eller en säkerhetsväst? Varför är det så? Vad får dig att negativt kommentera någons säkerhetstänkande?
även om jag tycker att westernhatt är förbaskat snyggt
Den västen jag har finns inte med på testet.
Om man som westernryttare väljer att sätta på sig en hjälm och/eller en säkerhetsväst? Varför är det så? Vad får dig att negativt kommentera någons säkerhetstänkande?
Lite funderingar, som vanligt. Det är inte säkerhet att bära hjälm o väst det är ett skydd. Säkerheten sitter i grund ridning, självkännedom o medvetenhet. Du blir inte säkrare som ryttare utan kan bara eliminera skadorna. Men det är klar att ni begriper. Man är inte alltid herre över situationen. Ungefär som tänket med säkra bilar, man skapar säkrare o säkrare bilar , krock kuddar störtbåge , backsensor. Säckerheten sitter i förarens attityd o framförande av bil. Lägg en bra grund till din kommunikation med din häst o du kan själv avgöra om ni kan ses som ett säkert ekipage. Jag är inte emot skydd , men felaktigt utprovade kan göra mer skada än nytta. Jag rider alltid med hjälm men ibland glömmer jag att ta på den. I vår förening får man inte rida clinic utan hjälm, hjälm på så de så.......