Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Var unga kattkille kuttrar jamt, varfor gor han det?
Han ar drygt ett ar gammal men har alltid hallt pa med sitt kutter, later typ som en duva.
Lillkattan i samma alder kuttrar ibland men valdigt sallan och gammelkattan kuttrar inte alls.
Nae, nar han spinner sa later han som ett mindre sagverk
Han kuttrar typ om de andra katterna sover eller inte vill leka eller om vi manniskor kanske ar lite trakiga. Typ som att han vill ha lite uppmarksamhet. Nar lillkattan kuttrar sa verkar det som hon letar efter nagon, oftast nar hon kuttrar kan det vara nar hon ar kvar inne och de andra tva ar ute...
Jo, kanske det kan vara. Fast ett "har ar jag" pa ett trevligt satt, inte som att han vill tranga sig pa eller vara kaxig.
Han kuttrar ofta ocksa tex om han "pratar" med faglarna ute pa garden.
Jag har ingen aning om varför vissa katter kuttrar. Vår hankatt på drygt ett år gör det också... framförallt om kompisen Mira är "borta". Han gör det också när han tittar på fåglar genom fönstret...
På dig låter det som att han vill ha uppmärksamhet.Annars är det ju ganska naturligt att katter även går och pratar ibland.Vissa individer gör det mer än andra.
Min katthona brukar kurra som en duva när hon är busig och ska göra lokaliseringsljud. När hon vill locka på matte och husse eller en annan katt.
En akuthemskatt brukade göra ett kvitterljud och rycka med morrhåren när han spanade på fåglar genom fönstret.
Det verkar finnas en hel djungel av ljud hos katter och jag förstår inte ens hälften. Har en liten uppfattning om 'Matte, lek med mig!', 'Matte, ge mig mat!' o.s.v.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.