Varför köpa häst utomlands

Sv: Varför köpa häst utomlands

Har jobbat med hästar både i Tyskland och Sverige. Klart det kan förekomma hårda metoder nere på kontinenten, men dessa finns i Sverige också, var så säker.

Vet tex ett ställe där hästarna rutinmässig stod inspända i boxen en timme innan ridning (Så de skulle gå på tygeln...), ponnyer jagades med långpisk över hindren för att de inte skulle komma på iden att stanna med en orutinerad ryttare som provred dagen efter osv. Detta var hos en relativt känd ryttare. Det finns många fler exempel.

I tyskland är det nog generellt billigare att föda upp en häst. Ofta STORA anläggningar. Skulle vara skeptisk om priset är för lågt. Där jag jobbade i tyskland gick en normal msv-häst för runt 20' euro. Under 10' fick man inte mycket.

Sv: Varför köpa häst utomlands

Vi har affärer i USA,men vi ska inte tro att folk e bättre med hästarna här i sverige.Men man får oftast bättre hästar utbildade av bra tränare eftersom vi ligger lite efter o e ett litet land me inte lika många hästar o stammar,men e på framfart inom grenarna. Folk vill vinna här oxå,o man åker över o jobbar utomlands o tar med sig metoder hem oxå så är d:(.
Dollarn e skitlåg så där kan man göra bra affärer.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 905
Senast: Fiorano
·
R
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har börjat kolla efter en hobbyhäst med plus i kanten och finkammar Hästnet varenda dag. Jag ser en hel del hästar som står...
Svar
15
· Visningar
3 157
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25