Varför J?

SaraXX

Trådstartare
En stilla undran.
Har en bekant som i sina mail ofta har ett J efter en mening. Exempel: "Vi kan ta kvällsfodringen, inga problem J"
Nu såg jag det även i en webbtidning.

Vad har jag missat?

/Sara

Sv: Varför J?

Jag tror det är en smiley som på något vis blir "feltolkad" av mailprogrammet. Har sett det ett antal gånger.

När jag läser mail i mobilen blir det ett J, men läser jag på datorn är det en smiley. Undrade först vad avsändaren menade med massa J överallt. :)

En stilla undran.
Har en bekant som i sina mail ofta har ett J efter en mening. Exempel: "Vi kan ta kvällsfodringen, inga problem J"
Nu såg jag det även i en webbtidning.

Vad har jag missat?

/Sara
Det är samma som :). Om du inte har teckensnittet Wingdings så blir det ett J har du Wingdings blir det :). Bra va :D. Men det är inget modernt. Har funnits i ett par år :meh:

Jaha!!! Och jag som trott att de menat J som i första bokstaven i mitt namn! Haha!!
En av mina uppdragsgivare skriver alltid Typ: "Inga problem J!" "Kan du spela in den här idag J?" "Behöver den till imorgon J" Jag trodde han försökte vara lite personlig.. :D

Måste erkänna att jag tänkte precis samma tanke när jag såg trådrubriken här.. Varför Jeanette? Hahaha! Knasigt!

Senast ändrad:

Typ ja, någonstans (som någon annan kanske känner till bättre?) görs tummen upp-tecknet så och det trillar ut en bild på tummen s a s. Jag undrade länge detsamma, sen frågade jag mina tonåringar och fick denna förklaring :)

Intressant ämne det här :D Varför inte bara ett Y, varför måste det vara den hemska parentesen runt som gör att man associerar som man gör...? :crazy:

För att chattprogram odyl ska tolka det som en smiley och byta ut den mot tummen upp. Annars hade det blivit en tumme så fort du skrev ett Y i något ord.

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 773
Senast: Rosett
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
475
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 841
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar