Varför har din hund fått det namn den har??

Sv: Varför har din hund fått det namn den har??

*knapplån*

Zelda fick sitt namn efter Nintendospelet "Legends of Zelda"..!:D Både jag och pojkvännen älskar spelet (spelen!) så namnvalet var inte så svårt! Hon e ju vår lilla prinsessa! ...o så låter Zelda lite som ett häxnamn oxå, o hon ser ut som en liten häxa med sin ljusa ansiktshalva..! ;)

vet inte varför min hund fick heta det hon fick heta men "Garbo" blev det:) lite lustigt faktiskt att den första hunden vi stötte på, på första promenaden hette "Greta":rofl: /Camilla

Min boxer heter Astrid. Jag ville att hon skulle ha ett "riktigt" o rejält namn så jag kollade i kalendern helt enkelt! :)

Nästan alla boxrar jag vet heter "tant o farbröder-namn" men det passar dom! Min hund hade varit någon helt annan ras om hon kallats Snuffan...

Morris heter Morris för att det finns en pub i Trelleborg som heter Kapten Morris!
Också passar det ju så bra! han morrar ju heeeela tiden, typ! :)

Vi kollade i en kalender som låg i bilen, jag röstade för Sebastian men Casper blev det :) (visst kom vi JÄTTElångt i kalendern va? :D )

Oj, vad seg jag är, såg din fråga nu :)

Det blir en tysk jaktterrier nästa, eller OM jag hittare en snygg trevlig svart border terrier så kan det bli en sån. Min lilla är ju 8 år nu så jag får tänka lite på det... Men det dröjer lite till, får nog iaf vänta tills den gamla är borta eller tills jag har flyttat.
Vill ju gärna ha en W till, men känner att Loka ska merieteras först, terriern ska jag i stort sett bara ha till jakt, blir ingen lydnadsträning och sånt blaj :angel:

//E

Glömde skriva att han heter Austin Invincible på riktigt men det vet han inte ens om. ;)

När vi tog hem Nomi så hade vi en hund som hette Eko,ihop blir det EkoNomi.
Nicki är döpt efter Nick i BSB:smirk:

Min hund heter Texas, han hette Alex hos uppfödaren men jag har en son som heter Alexander...
Det var min mellan son som kom på det, dottern ville att han skulle heta Pepsi. Nu har vi en kanin som heter det.
Min nästa hund skulle jag vilja döpa till Dallas...

Jason har fått sitt namn från filmerna Fredagen den 13de :D. Jag älskar dessa filmerna så det fick bli så. Nästa valp ska heta Freddy efter dom andra sjuka filmerna där Freddy är huvudpersonen :D.

Jason heter egentligen Hestraåsens Elvis men Jason var bestämt sen innan så det blev Jason istället för Elvis :D.

Min vovve heter Eastdale Endearing Black Devon, kallas Devon.
Eastdale är kenneln.
Endearing är väl för att pappan också heter Eastdale Endearing..osv jag vet inte riktigt.
Black för att hon är gissa?
Devon för att hennes syskon i samma kull heter Dewil, Donovan och Desiree.

Min Jack Russel hane heter Zeus i sin papper. men det var så svårt att säga så vi bestämde oss för att döpa om honom. vi satt och spånade vid middags bordet en kväll och hade alla möjliga förslag, pappa tyckte han skulle heta Lennart, det var bara det att vi har en granne som heter Lennart...mamma sa att det skulle vara samma sak som att vi döpte hunden till Willhelm, som grannarna på andra sidan heter. Då fick jag en snilleblixt, Ville skulle han så klart heta!! Så han är döpt efter våra grannar.. ;)

*KL*
Våra heter : Zorro i stamavlan (dödstöntigt ) omdöpt till Dennis= Lika påhittig som Dennis figuren.

Silja i stamtavlan och Silja i vardagen. Passade henne helt enkelt.

Flisan till vardags (ej stamtavla på henne) för hon var liten som en flisa när vi fick hem henne.

Sen har vi en massa smeknamn utöver det så....:angel:

Våran vovve fick heta Buffy av en slump. Jag föreslog Buffy mest på skoj när vi letade namn till henne, å sen kom vi inte på nåt bättre... :crazy: :smirk:

Det är inte jag som döpt dem. jag frågade varför, men minns faktiskt inte riktigt. Jag tror att uppfödaren bara tyckte det var roliga och söta namn. De heter Mygga och Fluga.;)

Vi döpte alla valparna i vår valpkull efter figurerna i Ronja Rövardotter, det åskade så mycket natten de föddes, så vi trodde nästan huset skulle delas i två delar :) .
Min hund heter därför Labbas :)
På tal om det, vår gamla tik hette "Wild Honey-Pie", det tycker jag var kul.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 167
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar