Menar du att det ingår i veterinärens kompetens att avgöra om det är säkert att ge sig ut i trafiken när det är storm? I så fall står vi väldigt långt ifrån varandra i den frågan...
Japp. På samma sätt som vet är fullt kompetent att bedöma om hen är i skick att köra eller har fått sova för lite och liknande.
Jag förutsätter att veterinärer har god kompetent även att bedöma om de anser det säkert att köra. På samma vis som jag är kompetent nog att avgöra samma sak (dvs om jag kan åka till där veterinärerna är för att hämta något under oväder).
Den olika approachen kan kanske påverkad av att du har många hästar. Jag har två, och ska det bli någon ny är jag tvungen att få ut livvärdet om det skulle sluta illa. Således så när det blir ett försäkringsärende räcker det inte att jag antagit att vet inte kunde komma pga vädret utan att veterinär är kontaktad och själv konstaterat att det inte är möjligt.
Men ja jag har full tilltro till veterinärens kompetens att avgöra om denne anser det är okej att köra eller ej. I regelrätt storm är ju frågan högst teoretiskt men det är sällan man är mitt i stormen här. Men vädret kan ändå vara så dåligt att det är alltför farligt att ge sig ut med släp.