Varför försvann tråden??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför försvann tråden??

du kanske ska gå in lite oftare på Klassiskt eftersom det är flera år sen du var där som du säger, och bilda dig en egen uppfattning?

KL
Jag trodde det var Klassiskt, i den bemärkelsen att det EJ längre är exklusivt AR forumet, som det var tidigare? Förtydliga gärna forumets förväntningar annars, och be det ni isåfall klassar som "utomstående" hålla sig undan, så löser ni problemet.

Gunnar: ser fram emot, efter det du skriver om att delge fakta och synpunkter osv, en del tankearbete och ställningstagande runt det Dressyrmupp är inne på, ang. moderatorers roll och etikett runt deras roll när det gäller privata pm till andra användare fortfarande under antagen MODERATOR roll, och dessa pm:s innehåll och professionalitet.

Senast ändrad:

Först; vad menar du när du säger klassisk dressyr? För mig är klassisk dressyr tävlingsdressyr. Klassisk ridkonst är den gamla läran. AR är Bents grej.

För mej som är obildad om sånt är klassisk dressyr och ridkonst samma sak men AR något annat. Men det är en annan diskussion självklart.
Jag känner mej i alla fall inte utestångd pga namnet (vilket några där vill få det till tycker jag "vad gör du här om du inte rider AR?")
Har även frågat om AR med intresse.

Om man nu som du anser ändå inte kan se andra alternativ som annat än påhopp, varför skulle jag ens bemöda mig med att lägga ett "kom ner på jorden"-inlägg om jag inte vill framstå som extremt otrevlig?

Jag har inte helller kommit med såna inlägg, i alla fall inte på mycket länge vilket är EN orsak till att jag blir upprörd när sånt antyds....oavsett vem som antyder, användare moderatorer eller gunnar själv::cool:

du kanske ska gå in lite oftare på Klassiskt eftersom det är flera år sen du var där som du säger, och bilda dig en egen uppfattning?

Innan jag lade mitt första inlägg i den här tråden gjorde jag en oll, och jag måste erkänna att för mig ser det ut precis som den tid jag var aktiv.

Vilket alltså understödjs av de diskussoner jag hör IRL. En del av de som tycker stämningen är trist är inte ens utövare själv, utan intresserade av det som diskuteras. Men inte sättet det urartar i.

För mej som är obildad om sånt är klassisk dressyr och ridkonst samma sak men AR något annat.

Jag är inte heller bildad, men i alla diskussioner med utövare har det tydligt varit skillnad mellan Klassisk dressyr som är tävlingsdressyr, Klassik ridkont - gamla läran och AR som är Bent.

Tycker själv att det blir enklare att anta de redan vedertagna begreppen hellre än att föröka döpa om dem enligt egna termer, därför blir jag undrande vad du syftar på, Klassisk dressyr eller Klassisk ridkonst.

Jag har inte helller kommit med såna inlägg, i alla fall inte på mycket länge vilket är EN orsak till att jag blir upprörd när sånt antyds....oavsett vem som antyder, användare moderatorer eller gunnar själv

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta. Du känner dig anklagad för att i nutid ha en inställning du tidigare haft och framfört? Detta är en uppriktig undran, ingen anklagelse.

Som vanligt; bara personliga reflektioner från mig som icke-moderator

Jag tycker, men det är väl frågan om man törs skriva ens:angel:...att det finns en väldig besserwissrighet och självgodhet hos vissa som rider AR, och ja jag har fällt kommentarer till dem, men jag har undvikit det rätt länge nu, så det är inte aktuellt att komma dragande med.

Det är någon/några enstaka som på fullt allvar tror sig vara världsmästare och att allt är lätt som en plätt men numera undviker jag att svara på sånt.

Varför DET nu är intressant om du själv har varit inne och kollat som du säger så har du väl sett det?

Dessutom handlar denna tråden om varför en intressant tråd togs bort, som många sade sig uppskatta (och även jag) för att den för en gång skull innehöll konkreta diskussioner och där många delgav sina bekymmer och det utan prestige och på ett trevligt sätt som gav mycket för mej och andra(förutom då kanske när plättlätt-användare tittade in, men det var marginellt)

Varför ta bort en hel tråd om några inlägg på slutet var orsaken och sen prata om alla bråk på klassisk, det var inte ett enda bråk i den tråden, vad jag minns....:cool:

Och ang termer så anser jag inte att klassisk whatever är AR så forumet är inte bara för AR-anhängare.

KL

Det jag dock ifrågasätter är hur det är, inte bara Bukefalos regler utan svensk lagstiftning, med att lägga ut privata meddelanden? Speciellt sådana som frånbörjan inte var addresserade.

Jag har bestämt för mig att det inte är tillåtet enligt lag. Vad jag kan förstå är det totalförbjudet om det kan kopplas till en individ eftersom det då bryter mot personlig integritet. Ett PM har lagts ut här av tredjepart (ej originalmottagaren och ej skribent) och det i ett svar gällande banning av en medlem och anledningen varför. Jag tar alltså för givet att det PMet upphovsman (i brist på bättre ord) är samma person som blivit bannad. Det skulle i så fall innebära att tredjepart som lagt ut PMet har brutit mot svensk lagstiftning, eller har jag tolkat det fel?

Intressant att veta vad som gäller här på Bukefalos.

Som tidigare forumägare hade jag aldrig tillåtit att tredjepart lade ut PM på en sajt.

Hur jag hade gjort om den ursprungliga mottagaren hade lagt ut det kan jag inte ta ställning till nu.

JAG kommer inte dragande med någonting, jag undrade eftersom jag inte förstod vad som avsågs.

Varför DET nu är intressant om du själv har varit inne och kollat som du säger så har du väl sett det?

Tyvärr måste jag framställa mig som extremt trögtänkt, för jag förstår inte vad du syftar på här...

DVarför ta bort en hel tråd om några inlägg på slutet var orsaken och sen prata om alla bråk på klassisk, det var inte ett enda bråk i den tråden, vad jag minns

Jag är rätt övertygad om att tråden inte var så trevlig i slutet som det ges sken av här, uppenbarligen har något hänt eftersom den är borta.

Generellt kan ju trådar ibland komma åter efter rensning, men själv tycker jag ibland att det blir så mycket modererande i vissa trådar att själva basen försvinner, då får den tyvärr stryka på foten om den ballat ur för mycket.

I det här fallet har jag inte modererat och kan bara gissa vad som har inträffat.

Och ang termer så anser jag inte att klassisk whatever är AR så forumet är inte bara för AR-anhängare.

Det har nog ingen avsett, att stänga ute med hänvisning till vad forumet bär för namn. Vad jag menar är att jag kan kalla hallon för blåbär, men då får jag nog finna mig i att det blir en del förvirring. I diskussioner känns det bra att kolla att man pratar om samma sak, för mig är det stor skillnad på tävlingsdressyr (klassisk dressyr) och klassisk ridkonst.

Om jag som en av två parter (avsändare och/eller mottagare) ger mitt samtycke till publicering, om så även av tredje part - vad är problemet?

Jag får väl stå för det jag skrivit?

PM och mail jämställs med brev, och precis som i fallet med brev så står det mottagaren fritt att disponera innehållet i dessa. Även att pulicera om denne så önskar.

Vi brukar dock i normalfallet inte tillåta detta på buke då det bryter mot netiketten.

Tyvärr måste jag framställa mig som extremt trögtänkt, för jag förstår inte vad du syftar på här...

Jag syftar på att du enligt ditt svar till mackan varit inne och kollat på forumet.

Jag är rätt övertygad om att tråden inte var så trevlig i slutet som det ges sken av här, uppenbarligen har något hänt eftersom den är borta.

Generellt kan ju trådar ibland komma åter efter rensning, men själv tycker jag ibland att det blir så mycket modererande i vissa trådar att själva basen försvinner, då får den tyvärr stryka på foten om den ballat ur för mycket.

I det här fallet har jag inte modererat och kan bara gissa vad som har inträffat.

Men då kan jag säga att jag var med i diskussionen hela tiden så jag VET att det inte var någon otrevlig ton. Jag såg inte de allra sista inläggen men i övriga tråden finns inget att rensa kan jag garantera dej.

Men eftersom du redan verkar ha en uppfattning så spelar det väl ingen roll vad jag skriver, jag vet inte ens vem du är och du deltog definitivt inte i den tråden men ändå har du en uppfattning som skiner igenom, jag ger upp:crazy:

Är inte intresserad av en 200-sidorstråd med diskussioner där den ena inte ens läst den tråd som var ämnet för diskussionen.....

Om jag som en av två parter (avsändare och/eller mottagare) ger mitt samtycke till publicering, om så även av tredje part - vad är problemet?

Jag får väl stå för det jag skrivit?

Fast mottagaren var väl noga räknat inte den som publicerade här, eller hur. :o

Har för mej att det stått nånstans att det är emot forumreglerna att lägga ut pm:confused:

Jag syftar på att du enligt ditt svar till mackan varit inne och kollat på forumet.

Jag är inte insatt i forumet, men att konstatera stämningen går faktiskt rätt snabbt. Tyvärr.

Men eftersom du redan verkar ha en uppfattning så spelar det väl ingen roll vad jag skriver, jag vet inte ens vem du är och du deltog definitivt inte i den tråden men ändå har du en uppfattning som skiner igenom, jag ger upp:crazy:

Är inte intresserad av en 200-sidorstråd med diskussioner där den ena inte ens läst den tråd som var ämnet för diskussionen.....

Det här tycker jag är en extremt tråkig inställning på ett diskussionsforum. Du vet inte vem jag är - vad spelar det för roll? Är det inte mina åsikter som räknas här?! Måste jag på något sätt bevisa mig? Självklart har jag en uppfattning, annars hade det väl inte funnits något att diskutera? Däremot inte insatt i tråden som diskuteras, men å andra sidan är ju den frågan redan besvarad av Gunnar tidigare.

Känns tråkigt att du får intryck att jag inte läser vad du skriver innan jag svarar, det är verkligen inte fallet.

En av parterna KAN ha gett sitt medgivande till publicering.

Med tanke på att Gunnar publicerat och också skrivit regelboken tror jag att vi kan vara lugna för att det förmodade regelbrottet i så fall tillåtits på högsta ort.

Det här tycker jag är en extremt tråkig inställning på ett diskussionsforum. Du vet inte vem jag är - vad spelar det för roll? Är det inte mina åsikter som räknas här?! Måste jag på något sätt bevisa mig? Självklart har jag en uppfattning, annars hade det väl inte funnits något att diskutera? Däremot inte insatt i tråden som diskuteras, men å andra sidan är ju den frågan redan besvarad av Gunnar tidigare.

Känns tråkigt att du får intryck att jag inte läser vad du skriver innan jag svarar, det är verkligen inte fallet.

Jag menar bara att jag inte vet vem du är från diskussioner i trådar, inget annat, vi har inte ens diskuterat sinsemellan vad jag vet, och hur kan du då veta att jag står för otrevligheter som bla antyds rätt friskt här tycker jag, och vilket du i dina svar till mej här tycks ha tagit som fakta. Det tröttnar jag på.
Liksom att du tror att det fanns otrevligheter i den tråd som det handlar om här, utan att ha läst den.

Bara det.

Jag kanske är gammalmodig, men jag kan riktigt inte hålla med dig om att man kan jämställa inlägg i ett öppet forum med privata meddelanden. För min del blir det lite för mycket intrång på den personliga sfären med privata meddelanden. Jag har visserligen skickat PM till en här på buke som har ett helsyskon till min häst och även haft e-mailkontakt utanför buke, men sedan... det ligger inte för mig ialla fall. Men det är en helt annan diskussion.

Angående diskussioner på RAM-tråden: är det inte genom utbyte av tankar, åsikter och erfarenheter som vi utvecklas? Om vi alla vore ja-sägare, hade det då inte varit en stor risk för att vi fortfarande hade trott på att jorden är platt?

Men vad göra? Tråden är borta, tråkigt nog. Åtminstone fann jag den utvecklande. Jag hade behövt den igår, idag och imorgon för att leta tips om hur andra har löst liknande problem som de jag har.

- Sushmeister

... men om man inte vill skicka ett PM till en enstaka person för att man inte känner dem, är det då bättre att skriva ett inlägg på ett forum som kanske tusentals okända läser? ...

En av parterna KAN ha gett sitt medgivande till publicering.

Med tanke på att Gunnar publicerat och också skrivit regelboken tror jag att vi kan vara lugna för att det förmodade regelbrottet i så fall tillåtits på högsta ort.
Ullo
Jag tror däremot att det är helt lagligt att posta ett pm som man har mottagit. Det anses som post, och post ägs av mottagaren, inte avsändaren. Men brevbäraren (Gunnar) får inte läsa den hur som helst även om han har möjlighet.

Däremot är det inte god netikett att posta pm på forum, så bukes regler accepterar inte sånt beteende.
:confused:.........................

Jag menar bara att jag inte vet vem du är från diskussioner i trådar, inget annat, vi har inte ens diskuterat sinsemellan vad jag vet, och hur kan du då veta att jag står för otrevligheter som bla antyds rätt friskt här tycker jag, och vilket du i dina svar till mej här tycks ha tagit som fakta. Det tröttnar jag på.
Liksom att du tror att det fanns otrevligheter i den tråd som det handlar om här, utan att ha läst den.

Jag har inte antytt något om dig, jag har försökt förstå det du själv skriver som svar till mig. Jag har inte tagit något som fakta mer än det du själv skriver. Det är bara att gå tillbaka, jag har - tycker jag - ställt frågor till dig för att säkerställa att jag förstått dina svar rätt.

Jag utgår faktiskt från att tråden inte tagits bort av ren illvilja, det skulle jag ha svårt att tro att Gunnar skulle ställa sig bakom. Jag vill nog våga påstå att trådar försvinner av en anledning, annan än illvilja. Jag vet inte om du har anledning att tro att det skulle ligga något "politiskt" bakom trådens försvinnande, det är i så fall mer än jag kunnat utläsa.

Jag har inte antytt något om dig, jag har försökt förstå det du själv skriver som svar till mig. Jag har inte tagit något som fakta mer än det du själv skriver. Det är bara att gå tillbaka, jag har - tycker jag - ställt frågor till dig för att säkerställa att jag förstått dina svar rätt.

Jag utgår faktiskt från att tråden inte tagits bort av ren illvilja, det skulle jag ha svårt att tro att Gunnar skulle ställa sig bakom. Jag vill nog våga påstå att trådar försvinner av en anledning, annan än illvilja. Jag vet inte om du har anledning att tro att det skulle ligga något "politiskt" bakom trådens försvinnande, det är i så fall mer än jag kunnat utläsa.

Jag vet inte vad jag tror, jag blev bara förvånad över att den togs bort och samtidigt pikas jag för att inte vara trevlig, när jag frågar om det:confused:

Sen var det ju fio som startade den och som bidrog med mycket utifrån sina erfarenheter så lite fundersam kan man ju bli när den tas bort samtidigt som hon bannas:cool:

Men att det skulle vara ren illvilja vill jag inte tro, men väl en överreaktion på pm:et som citerades, kanske, särskilt eftersom det pm:et togs in i denna tråd där frågan var en annan:confused: Men det får jag nog aldrig veta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar