Varför finns det inga skohorn i provhytter?

Men det hjälper ju inte om man behöver ett långt skohorn? Men annars bra idé.
Det hjälper om man har svårt att böja sig. Ta upp skon, sätt i påsen, sätt ner skon på golvet och sätt i foten, dra i andra änden av påsen. Om påsen är modell systemkasse så behöver man inte böja sig så mycket och finns det sittplats i båset är det rätt enkelt.

Det hjälper om man har svårt att böja sig. Ta upp skon, sätt i påsen, sätt ner skon på golvet och sätt i foten, dra i andra änden av påsen. Om påsen är modell systemkasse så behöver man inte böja sig så mycket och finns det sittplats i båset är det rätt enkelt.

Aha:D jag såg en fryspåse eller ikeakasse framför mig::D

Alltså är det är ju rätt bedrövligt om stora människor ska behöva gå i foppatofflor när de ska handla kläder. :confused:

Heja Lindex, faktiskt.
Och inte bara stora människor, jag är ytterst normalviktig men har en lindrigare ryggreumatisk åkomma som gör mig handikappad utan skohorn innan lunch eller vid sämre perioder.. Och det finns nog de som har det värre än jag har med kroppen.

Hur är det med utbudet av kläder i stora storlekar? Om bara 50% (gissning, har ingen aning) av alla modeller en butik har finns i stora storlekar är det ju mycket lättare att ha en speciell avdelning för just de storlekarna. Annars måste man ju leta bland många modeller där ens storlek inte finns. Men det bästa hade väl varit om även de stora storlekarna finns för alla modeller.
Tjockiskläderna är oftast med stora blommor eller vågräta ränder i jordbrunt eller svart. Så leta efter tråkiga, tantiga kläder så hittar du dom.

Ännu mindre begripligt är det att det inte finns skohorn på rummen på hotell. Strykjärn och tekokare och annat krafs i all ära, men förväntas man att sova med skorna på eller vad??

Har spenderat en HALV DAG i Miami Beach letandes efter skohorn. Fanns inga att köpa ens! Hittade till slut ett på ett pharmacy....
Vi har varit på flera hotell senaste åren där det inte funnits minikyl :mad:

Eller att man är för lat för att knyta skorna varje gång de ska av och på.. lättare att bara köra i foten men det blir oftast att jag trampar ner häldelen så skon blir som en toffel :angel:
Japp, t.ex. skor av lite högre modell. Ballerinaskor behöver sällan skohorn men till mina Blundstone använder jag antingen skohorn eller drar i flärpen. Fast skohornet är smidigare. Samma med vissa stövlar. Slinker ner foten med skohorn. Inte alla skor har snören...

Avskyr skor med nedrampade hälar. Finns inget fulare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka