Varför finns det inga skohorn i provhytter?

Jag har aldrig tänkt tanken att det skulle behövas skohorn i provhytten. Men jag har oftast gympaskor/sneakers som är väl ingångna och de är lätta att ta på. Men fråga i butiken om de inte kan sätta ut skohorn i provhytterna?

Jag har aldrig tänkt tanken att det skulle behövas skohorn i provhytten. Men jag har oftast gympaskor/sneakers som är väl ingångna och de är lätta att ta på. Men fråga i butiken om de inte kan sätta ut skohorn i provhytterna?
Fast grejen är väl att det inte handlar om butiken, utan om butikerna. TS vill väl kunna knalla runt bland olika butiker och prova kläder precis som alla andra. Handlade hon alltid i EN butik så skulle hon väl kunna be dem, men jag tolkar trådstarten som att hon varit ute och försökt handla och stött på problemet.

Fast grejen är väl att det inte handlar om butiken, utan om butikerna. TS vill väl kunna knalla runt bland olika butiker och prova kläder precis som alla andra. Handlade hon alltid i EN butik så skulle hon väl kunna be dem, men jag tolkar trådstarten som att hon varit ute och försökt handla och stött på problemet.

Man får väl börja någonstans. Butikerna kanske inte tänker på att det finns ett behov av det? Börja med favoritbutiken och fråga i varje butik som inte har det så löser det väl sig till sist. De kommer ju aldrig skaffa det om ingen ber om det.

Man kan maila de olika kedjorna också.
Samtidigt kan man påpeka att dom också borde förstå att om det finns en slankande modell i utbudet av bigsize så borde dom ta in fler av det plagget i större storlekspannet.

En till med samma problem ibland. Jag undviker spontanshopping och väljer enkla skor när jag måste prova kläder.

Förutom att de vill inkludera alla så plus size är blandat med vanliga storlekar = ett helvete att hitta något.
Hade det känts bättre att gå till en speciell avdelning, tycker du? Jag undrar uppriktigt då jag hört en hel del klaga på andra butiker just för att de har en avdelning särskilt för plus size, och att folk då tycker att det känns olustigt att gå dit. Men jag förstår att det kan vara frustrerande på andra hållet också.

Hade det känts bättre att gå till en speciell avdelning, tycker du? Jag undrar uppriktigt då jag hört en hel del klaga på andra butiker just för att de har en avdelning särskilt för plus size, och att folk då tycker att det känns olustigt att gå dit. Men jag förstår att det kan vara frustrerande på andra hållet också.
Ja, då slipper jag leta igenom ställningar förgäves. För det finns ju i min storlek på typ 1 av 10 ställningar. Jag ger upp och går till en annan butik istället.

Hur är det med utbudet av kläder i stora storlekar? Om bara 50% (gissning, har ingen aning) av alla modeller en butik har finns i stora storlekar är det ju mycket lättare att ha en speciell avdelning för just de storlekarna. Annars måste man ju leta bland många modeller där ens storlek inte finns. Men det bästa hade väl varit om även de stora storlekarna finns för alla modeller.

Hur är det med utbudet av kläder i stora storlekar? Om bara 50% (gissning, har ingen aning) av alla modeller en butik har finns i stora storlekar är det ju mycket lättare att ha en speciell avdelning för just de storlekarna. Annars måste man ju leta bland många modeller där ens storlek inte finns. Men det bästa hade väl varit om även de stora storlekarna finns för alla modeller.
Jag skulle säga att max 20 % finns i större storlek.

Ja. Jag är gravt överviktig. Ja det är en enorm mage i vägen.
Jag är bjuden på en födelsedagsfest om några veckor. Behovet av något snyggare finns. Jag hatar att köpa kläder pga av fetman.
Hittar en del kläder som kan duga. Pga av att jag är fet är det svårt att ens hitta något i rätt storlek så jag kan inte vara kräsen. Jag får ta det som finns i min storlek.
Trampar av mig skorna och inser att det nog blir problem att få på mig skorna igen. Förut hade jag alltid ett kort skohorn i väskan men numera kan jag inte nå skorna med ett kort skohorn så jag är utan. Handväskan rymmer ju inte ett långt skohorn...Och när jag klär på mig får jag inte på mig skorna. Svetten forsar och jag får nästan panik. Inget skohorn i sikte.
På vissa läkarmottagningar jag har varit på har det funnits långa skohorn. Fastkjedjat flrstås men användbart. Varför har man det inte så i klädaffärer? Jag kan ju inte vara den enda som har problem?
Jag fick gå med ena skon halvt påtagen. Gick till kassan och fick mina kläder. Åkte sen hem. Planen var att besöka fler affärer men inte med ena skon halvt avtrampad.
Finns det klädaffärer med skohornsservice?
Har du testat plastpåse? När jag inte hittar mitt skohorn för att nån flyttat på det så tar jag en plastpåse som jag stoppar ner i hälen på skon, sätter ner foten i och samtidigt som jag drar upp påsen så trycker jag ner foten och det funkar riktigt bra som nödlösning. En påse/mindre kasse får ju plats i handväskan. :)

Har du testat plastpåse? När jag inte hittar mitt skohorn för att nån flyttat på det så tar jag en plastpåse som jag stoppar ner i hälen på skon, sätter ner foten i och samtidigt som jag drar upp påsen så trycker jag ner foten och det funkar riktigt bra som nödlösning. En påse/mindre kasse får ju plats i handväskan. :)

Men det hjälper ju inte om man behöver ett långt skohorn? Men annars bra idé.

Förutom att de vill inkludera alla så plus size är blandat med vanliga storlekar = ett helvete att hitta något.
De har inte märkt upp ställningarna hos dig då? Det har de gjort här, men det är ganska diskret och lätt att missa.
Själv är jag mest irriterad på att alla fina ord om att alla kläder ska göras i större storlekar bara var just fina ord när det bara gällde en bråkdel av kläderna. Och gärna just de kläder som ser ut att höra hemma på sjömän?! :confused: Som givetvis klumpats ihop på ett ställe i butiken - samma fulhörna som innan, bara mer diskret och nu utblandad med mindre storlekar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka