Varför finns det inga skohorn i provhytter?

Tyvärr har jag inte tips om butiker med skohorn men jag vill tipsa om bonprix. De har stora storlekar. Tyvärr är kvaliten sådär på många av kläderna, men jag har hellre kläder av dålig kvalite än inga kläder alls. Dock är det mest byxor jag har problem med.
Storlekarna är oftast ganska stora, jag har 46 i deras byxor medans jag behöver ca 50-52 på tex kappahl och lindex.
Jag upplever att kvalitén står i proportion till priset hos Bonprix. Har köpt riktigt omtyckta kläder till lågt pris.

Ja. Jag är gravt överviktig. Ja det är en enorm mage i vägen.
Jag är bjuden på en födelsedagsfest om några veckor. Behovet av något snyggare finns. Jag hatar att köpa kläder pga av fetman.
Hittar en del kläder som kan duga. Pga av att jag är fet är det svårt att ens hitta något i rätt storlek så jag kan inte vara kräsen. Jag får ta det som finns i min storlek.
Trampar av mig skorna och inser att det nog blir problem att få på mig skorna igen. Förut hade jag alltid ett kort skohorn i väskan men numera kan jag inte nå skorna med ett kort skohorn så jag är utan. Handväskan rymmer ju inte ett långt skohorn...Och när jag klär på mig får jag inte på mig skorna. Svetten forsar och jag får nästan panik. Inget skohorn i sikte.
På vissa läkarmottagningar jag har varit på har det funnits långa skohorn. Fastkjedjat flrstås men användbart. Varför har man det inte så i klädaffärer? Jag kan ju inte vara den enda som har problem?
Jag fick gå med ena skon halvt påtagen. Gick till kassan och fick mina kläder. Åkte sen hem. Planen var att besöka fler affärer men inte med ena skon halvt avtrampad.
Finns det klädaffärer med skohornsservice?
Som näringsidkare skulle jag våga ha ett skohorn som sitter fast i ett snöre eller kedja. Dels skulle det säkert bli stulet, samt att risker för skador. Barn som kan få den om halsen. Att man snubblar. Trasslar in sig. Det kan bli väldigt dyrt och badwill för företaget.
Däremot så är provhytten ett ställe där man skall klä av sig och på sig, så viss form av hjälpmedel skulle gott kunna finnas för dem som behöver.
Ha en härlig fest.

Undrar om de skulle användas? Känns som problemet är att folk struntar i om det blir smink på kläderna. När jag haft smink har jag varit jätteförsiktig när jag provar kläder, och det går ju fint att undvika om man faktiskt bryr sig.

Fanns det engångshuvor så skulle jag tycka det var förträffligt att använda de, i synnerhet om man måste prova nåt som är lite tight i halsen. Väl mycket bekvämare än att vara superförsiktigt.

De som däremot lämnar tillbaka ett smutsigt plagg efter att ha provat det borde få betala för det :devil:

Undrar om de skulle användas? Känns som problemet är att folk struntar i om det blir smink på kläderna. När jag haft smink har jag varit jätteförsiktig när jag provar kläder, och det går ju fint att undvika om man faktiskt bryr sig.

I de butiker jag var i i Japan så var det mycket personal vid provrummen som instruerade och försåg en med huvorna. Det uppmuntrar ju till användande. Om det var för att jag var turist eller om det alltid är så vet jag inte!

Fanns det engångshuvor så skulle jag tycka det var förträffligt att använda de, i synnerhet om man måste prova nåt som är lite tight i halsen. Väl mycket bekvämare än att vara superförsiktigt.

De som däremot lämnar tillbaka ett smutsigt plagg efter att ha provat det borde få betala för det :devil:

Ja, det skulle jag också tycka (förutsatt att det var engångshuvor då). Men tror många skulle strunta i det.

Nu har jag beställt kläder online. Premiär för min del. Hoppas att det passar. Jag sökte egentligen en fräsch blus som var tillräckligt lång för att gå ner över baken, men det hittade jag tyvärr inte. Kanske lite dålig på att leta. Ibland såg jag något snyggt men då fanns det förstås inte i min storlek. Men bra mycket enklare att leta på nätet än i en butik!

Nu har jag beställt kläder online. Premiär för min del. Hoppas att det passar. Jag sökte egentligen en fräsch blus som var tillräckligt lång för att gå ner över baken, men det hittade jag tyvärr inte. Kanske lite dålig på att leta. Ibland såg jag något snyggt men då fanns det förstås inte i min storlek. Men bra mycket enklare att leta på nätet än i en butik!

Jag älskar Asos. De har bra filter i sökfunktionen.
Men jag håller med dig! Visst borde skohorn finnas.

Jag älskar Asos. De har bra filter i sökfunktionen.
Men jag håller med dig! Visst borde skohorn finnas.
Ja, jag kan ju rimligtvis inte vara ensam om detta problem. Men som fetto så skäms man och vågar inte fråga. Man får ju gärna en medlidande blick som säjer allt.

Ja, jag kan ju rimligtvis inte vara ensam om detta problem. Men som fetto så skäms man och vågar inte fråga. Man får ju gärna en medlidande blick som säjer allt.

Icke. Själv har jag förkärlek för skor som tarvar skohorn för att jag ska få på dem.
Det finns ju roliga kläder i stora storlekar, men vilken stil gillar du?

Jag har ett snorbra skohorn btw, ska hitta länk...

Icke. Själv har jag förkärlek för skor som tarvar skohorn för att jag ska få på dem.
Det finns ju roliga kläder i stora storlekar, men vilken stil gillar du?

Jag har ett snorbra skohorn btw, ska hitta länk...
Avslappnad, inga stora mönster utan mer neutralt. Vill ju inte synas och ta plats..
Inga bara axlar. Känner mig naken då. Diskreta färger.

Jag har typ aldrig använt ett skohorn i hela mitt liv.
Har tänkt ungefär att om man inte kommer i skorna utan verktyg så är de nog en storlek för små.
Fått lite mer insikter om olika människors förutsättningar av att läsa denna tråd.
:)

Avslappnad, inga stora mönster utan mer neutralt. Vill ju inte synas och ta plats..
Inga bara axlar. Känner mig naken då. Diskreta färger.
Bonprix och cellbes har mycket enfärgat stora storlekar. Och jag behöver också skohorn i affären eller något att ställa upp foten på som inte välter.

Ellos har också en plus-size avdelning som jag beställt lite från, snabb leverans om man hittar något man gillar! :D

Har tänkt ungefär att om man inte kommer i skorna utan verktyg så är de nog en storlek för små.
Fått lite mer insikter om olika människors förutsättningar av att läsa denna tråd.

Skorna behöver inte vara för små, det kan vara så enkelt att ens strumpor är lite för grova i tyget för att slinka ner smidigt. Eller att fötterna är lite svettiga.

Att använda skohorn skonar skon. Hälen håller längre och fingrarna/naglarna slipper ta stryk. Jag har inga problem med att komma ner på backen eller att sitta på huk utan jag använder skohorn varje gång jag tar på mig skor om skohorn finns för att jag är rädd om mina skor :)

Till @coolia häromkring finns det skohorn i nästan varje klädaffär. Det ser jag som en förutsättning för att kunna prova precis som en spegel eller att man kan dra för när man ska prova. En bekant med behov av större storlek köper endel kläder hos zalando och tycker att de är bra och fina så det kanske kan vara ett tips. Ett annat tips är att använda filtreringsfunktionen på nätaffärer så att du bara får upp de plagg som för närvarande finns i din storlek :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka