Varför finns det inga skohorn i provhytter?

coolia

Trådstartare
Ja. Jag är gravt överviktig. Ja det är en enorm mage i vägen.
Jag är bjuden på en födelsedagsfest om några veckor. Behovet av något snyggare finns. Jag hatar att köpa kläder pga av fetman.
Hittar en del kläder som kan duga. Pga av att jag är fet är det svårt att ens hitta något i rätt storlek så jag kan inte vara kräsen. Jag får ta det som finns i min storlek.
Trampar av mig skorna och inser att det nog blir problem att få på mig skorna igen. Förut hade jag alltid ett kort skohorn i väskan men numera kan jag inte nå skorna med ett kort skohorn så jag är utan. Handväskan rymmer ju inte ett långt skohorn...Och när jag klär på mig får jag inte på mig skorna. Svetten forsar och jag får nästan panik. Inget skohorn i sikte.
På vissa läkarmottagningar jag har varit på har det funnits långa skohorn. Fastkjedjat flrstås men användbart. Varför har man det inte så i klädaffärer? Jag kan ju inte vara den enda som har problem?
Jag fick gå med ena skon halvt påtagen. Gick till kassan och fick mina kläder. Åkte sen hem. Planen var att besöka fler affärer men inte med ena skon halvt avtrampad.
Finns det klädaffärer med skohornsservice?

Tyvärr har jag inte tips om butiker med skohorn men jag vill tipsa om bonprix. De har stora storlekar. Tyvärr är kvaliten sådär på många av kläderna, men jag har hellre kläder av dålig kvalite än inga kläder alls. Dock är det mest byxor jag har problem med.
Storlekarna är oftast ganska stora, jag har 46 i deras byxor medans jag behöver ca 50-52 på tex kappahl och lindex.

Som person med knäproblem tidigare då jag inte heller kunde nå fötterna smidigt (och nu som höggravid och inte värst smidig), hade jag tidigare ett skohorn med teleskopskaft i väskan. Funkade bra för mig när de korta hornen inte funkade längre och inga vanliga fanns i provhytterna.
EB207802-EE13-4D81-BFA6-86D7FC7491B7.webp

Skoaffärer har ofta skohorn, kanske besöka en sådan i värsta fall efteråt, mest en liten fundering. Kanske inte så kul om det är långt att ta sig till närmsta förstås. 🤔

Be butikspesonalen om hjälp när skorna ska på - nog ända sättet för dem att lösa skohornsproblemet.

I Japan har har de skohorn i hytten! Och små huvor som man måste trä över huvudet innan man trär på sig provplagget, för att undvika smink på provkläderna! Fantastiskt. Det kommer säkert snart hit.
Huvor?? Var? Jag var i tokyo förra året och nää... varken huvor eller skohorn..

Ännu mindre begripligt är det att det inte finns skohorn på rummen på hotell. Strykjärn och tekokare och annat krafs i all ära, men förväntas man att sova med skorna på eller vad??

Har spenderat en HALV DAG i Miami Beach letandes efter skohorn. Fanns inga att köpa ens! Hittade till slut ett på ett pharmacy....

Jag skulle också gärna ha skohorn i probhytterna, svär alltid lite över det. Jag är inte överviktig har bara lite on i leder men annars frisk. Butiker får gärna lyssna :)

I övrigt hatar jag andra människors smink på kläderna, fy satan vad äckligt det är :wtf:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka