Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför existerar ens WoW
Det är så störande, förstår inte hur vuxna människor kan vara så besatta av ett spelDet har jag frågat mig många gånger...
"Jag ska bara spela en instans". Tre timmar senare, fortfarande inte klar och jag väntar..
För att det är kul och socialt?Det är så störande, förstår inte hur vuxna människor kan vara så besatta av ett spel
Det är så störande, förstår inte hur vuxna människor kan vara så besatta av ett spel
Men då är det ju inte spelen du stör dig på, utan människor som inte kan prioritera mellan sina intressen och annat. Finns ju folk som gör det med massa andra saker också.Jag kan förstå att det är kul att spela. Jag har inte något emot att folk spelar. Men när man har bestämt att man ska göra något en viss tid och det inte blir av pga spel, då stör det mig. När det kommer emellan allting, alltid och vardagslivet blir lidande. Då stör det mig.
Då har personen ett beroende. Stör dig gärna på det istället. Jag är social och har inga problem med tider eller prioriteringar trots spelande.Jag kan förstå att det är kul att spela. Jag har inte något emot att folk spelar. Men när man har bestämt att man ska göra något en viss tid och det inte blir av pga spel, då stör det mig. När det kommer emellan allting, alltid och vardagslivet blir lidande. Då stör det mig.
Man behöver inte alls ha ett beroende för det, man kanske bara är tidsoptimist eller "jagskabara"som person. Eller för den delen har lätt för att glömma tiden när man har kul..Då har personen ett beroende. Stör dig gärna på det istället. Jag är social och har inga problem med tider eller prioriteringar trots spelande.
Jag kan förstå att det är kul att spela. Jag har inte något emot att folk spelar. Men när man har bestämt att man ska göra något en viss tid och det inte blir av pga spel, då stör det mig. När det kommer emellan allting, alltid och vardagslivet blir lidande. Då stör det mig.
Men då är det ju personen det är fel på och inte spelet.
Dra inte förstora växlar på en formulering.Nej, varför skulle det vara fel på personen? Tycker det är rätt gräsligt att säga att det är fel på en annan människa.
Dra inte förstora växlar på en formulering.
Det är inte spelets fel att en person blir sittande utan att kunna lämna och prioriterar spel framför annat. Den enda som kan öra något åt det är personen själv. Inte spelet.
så skyll inte på spelet.
Fast det är väl lite samma som med, t.ex., vin. Det är inget fel på vin alls, men det går att missbruka. Som i princip allting gör.
Nu vet jag inte hur WoW fungerar, men det verkar som att det tar tid och inte går att lämna spontant? Då är det ju inte så olikt hästarna. Sen finns det alltid folk (inkluderar mig själv) som är tidsoptimister, men det är ju inte fel på sporten för det.Fast vin kräver inte flera timmars uppmärksamhet i normalfallet. Det gör WoW.
Nu vet jag inte hur WoW fungerar, men det verkar som att det tar tid och inte går att lämna spontant? Då är det ju inte så olikt hästarna. Sen finns det alltid folk (inkluderar mig själv) som är tidsoptimister, men det är ju inte fel på sporten för det.
Fast de jag känner som spelar mycket gör precis så som du säger att du gör; planerar, schemalägger, och har god rutin och gränsdragning kring sitt intresse. Just för att de spelar i lag, vilket kräver planering flera veckor i förväg för att det ska klaffa för alla. Låter i mina öron bara som att du har att göra med en person som är dålig på kommunikation/gränsdragning.Skillnaden är att man ofta har lite mer planering bakom häst, åtminstone har jag det i och med att det kräver att jag transporterar mig till stallet.
Då har man inga andra planer under tiden man är i stallet. För mig är det stor skillnad.
Nu vet jag inte hur WoW fungerar, men det verkar som att det tar tid och inte går att lämna spontant?
Vanligtvis har man nog inga andra planer när man spelar ett sådant spel heller? Jag har flera gånger haft saker att göra efter stallet, typ hinna till en lektion. Tror inte att det är jättestor skillnad.Skillnaden är att man ofta har lite mer planering bakom häst, åtminstone har jag det i och med att det kräver att jag transporterar mig till stallet.
Då har man inga andra planer under tiden man är i stallet. För mig är det stor skillnad.
Fast de jag känner som spelar mycket gör precis så som du säger att du gör; planerar, schemalägger, och har god rutin och gränsdragning kring sitt intresse. Just för att de spelar i lag, vilket kräver planering flera veckor i förväg för att det ska klaffa för alla. Låter i mina öron bara som att du har att göra med en person som är dålig på kommunikation/gränsdragning.