MissFideli
Trådstartare
Nu har det ju hänt igen och jag blir lite fundersam på varför det ändå händer så ofta som det gör. Jag vet att det oftast handlar om inre blödningar, men mer? Varför? Varför så ofta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men är det så ofta eller är det som med mycket annat att man lättare får reda på det?
Jag tror att det är så att prestation på elitnivå inte är hälsosamt för varken människa eller djur.
Det händer inte bara djur, en kusin till mig hade glömt plånboken när han och hans mamma skulle åka och handla så han klev ur bilen, gick in i huset och hittades död på köksgolvet. orsaken var en brusten åder, en sk. aneurysm, dvs. medfödd försvagning som ingen visste ett dugg om. Vi har alla starkare och svagare delar av blodkärlen och ibland brister dom utan nån anledning.Dvs när hjärtat kommer igång och pumpar med hårdare tryck kan redan medfödda försvagningar brista. De kan göra det när som helst, i början av livet, mitt i eller i slutet. Med stor ansträngning eller liten.
Det händer inte bara djur, en kusin till mig hade glömt plånboken när han och hans mamma skulle åka och handla så han klev ur bilen, gick in i huset och hittades död på köksgolvet. orsaken var en brusten åder, en sk. aneurysm, dvs. medfödd försvagning som ingen visste ett dugg om. Vi har alla starkare och svagare delar av blodkärlen och ibland brister dom utan nån anledning.
Jag har hört precis samma sak av sjukvårdspersonal, brister det så brister det och då finns det inte mycket att göra om det sitter på fel ställe.O även om man vet om sin försvagning så går det ändå inte o rädda. Även om man vet o man befinner sig på sjukhus (akuten) så går det ändå inte att rädda. Det är vad jag fick erfara en väldigt låg procent som klarar sig.
Jag vet en person som fick en sån bristning i hjärnan och alla läkare sa att en sån överlever man inte. Hon gjorde det i alla fall och blev helt personlighetsförändrad. Skilde sig då maken inte kände igen henne som hon var förr. Både ville det som tur var.O även om man vet om sin försvagning så går det ändå inte o rädda. Även om man vet o man befinner sig på sjukhus (akuten) så går det ändå inte att rädda. Det är vad jag fick erfara en väldigt låg procent som klarar sig.
OperationKanske dum fråga, men om man hittar en medfödd försvagning med hjälp av att screena, går det att göra något åt det överhuvudtaget?
Har inte läst något om detta? Vem är det som har dött?Nu har det ju hänt igen och jag blir lite fundersam på varför det ändå händer så ofta som det gör. Jag vet att det oftast handlar om inre blödningar, men mer? Varför? Varför så ofta?