K
Kat
Med vilken rätt gör ni era barn till församlingsmedlemmar och anhängare till en religiös tro?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med vilken rätt skulle vi "neka" våra barn det samma???
Med vilken rätt skulle vi "neka" våra barn det samma???
För oss var det en självklarhet att våra barn skulle döpas som små!
Finns väl värre synder man kan utsätta ungarna för...
Med vilken rätt gör ni era barn till församlingsmedlemmar och anhängare till en religiös tro?
Det behöver man inte göra. Man kan döpa sig närhelst i livet.
Nu har ju inte jag låtit döpa några barn, men problemet är väl att vad man än gör med dem så tar man sig rätten att göra just det.
För mig känns det som en självklar grej, vill de sen inte vara med i kyrkan så står det dem fritt att lämna den. (det är lättare att gå ur än att gå in i den, vill man gå med i kyrkan senare i livet krävs ett prov...)
Lika lätt kan man gå ur kyrkan om man så vill, så det argumentet håller inte.
*lite knapplån*
Hur skulle ni göre om killens/tjejens släkt går mycket i kyrkan, konferationer, dop, med mer. och Ni själv inte är troende. Hur gör ni då.
Mvh Hanna som antagligen måste döpa bebis på grund av svärföräldrar och släkt.
Ett prov?!?
Som barn var jag asförbannad på mina föräldrar för att de döpt mig. Det kändes som ett stort övergrepp på mig som var rabiat ateist på den tiden.
Idag har jag förlikat mig med det,
men jag skulle inte döpa mina egna barn och deltar mycket ogärna i barndop om det inte är syskonbarn eller andra väldigt närstående som utför det.