Varför denna stress?!

Swat

Trådstartare
Som förstagångsmamma med en 5 månaders bäbis så blir jag ibland alldeles matt över alla dessa MÅSTEN som vissa verkar anse att vi mammor skall skall känna/göra/uppleva mm.

Jag fullkomligt ÄLSKAR att vara hemma och bara vara! Har inget behov av att gå på en massa babycafeer eller mammaträffar. Eller att träffa folk och fika eller promenera med barnvagnen i något köpcenter för att titta på alla saker som man också verkar måsta ha - enligt vissa.

Min tid läggs på den lilla bäbisen till största delen! Vi umgås och pratar och leker och gör andra vardagliga saker - dammsuger, plockar i hemmet, fixar med tvätten osv.

Vi har inga nya flashiga "distraktioner" utan vår babysitter tex är min mans och av årsmodell -75 ;)
Den varken vibrerar eller låter utan har en liten stång med klossar som man kan välja att montera fast eller ej.

Dagligen går vi ordentliga promenader med hundarna i skogen - oavsett väder och vind - och ett par ggr/vecka åker vi iväg och tränar hund!

Jag VILL verkligen bara vara med denna lilla fantastiska unge just nu :love:

När detta kommer fram i olika samtal så verkar många anse mej ganska "rubbad"!
Hur kan jag vilja vara instängd i ett hus på landet hela dagarna?!
Tänker jag inte på att barnet behöver mer stimulering?
Varför är jag inte engagerad i en mammgrupp?
Osv.

Och... när alla dessa "varför" och "hur kan du" dyker upp så kliver jag bara tillbaka in i min baby-bubbla och tänker: Just nu finns det ingen annan stans jag vill vara på än just här!
Stressa med sociala aktiviteter och andra måsten, det kan jag göra en annan gång!! :D

/Swat

Sv: Varför denna stress?!

Så underbart att du känner att du är på rätt plats och att du slipper göra "som alla andra" :D

Bryr sig folk om det? Jag tyckte att det var tvärtom, att vi som gillade att komma ut på grejer och träffa andra föräldrar blev förlöjligade. Särskilt med första bebisen då vi bodde i stan så var ett ständigt tjat om lattemammor.

Vad man än gör så tycker nån uppenbarligen att man gör fel.

Säger som tonåringarna: Orka bry sig !

Jag slår vad om att de som gnäller på dig är samma som sen klagar över att det är så JOBBIGT att ha barn och att de aldrig HINNER nånting... Eller har råd med något för den delen (för de har shoppat upp alla pengar).

*generaliserar, men ändå*

Äh, gör det som DU mår bra av. Såklart din bebis får massor med stimulans när du faktiskt tillbringar tid med bebisen och inte pratar med en massa vuxna på ett fik.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 868
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 916
Senast: Lipperta
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 818
L
Övr. Barn Jag och min sambo går just nu i saffa-barntankar, vi kommer att vänta ca 6 månader innan vi börjar försöka av olika anledningar. Vi är...
Svar
17
· Visningar
1 638
Senast: QRST
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka