Varför balanserar man så?!

:idea: Jag är inte riktigt säker jag heller vad som kan menas med det - men det finns en galoppsko som ser ut ungefär så där..fast den brukar ju jag använda fram i de fall hästen har sin motor där..och bara i sällsynta fall, har bara gjort det 2 ggr. Fick tipset av en god vän på Täby och tänkte att; "ja va fn.." Funkade så där. Men den är alltså tänkt att sitta bak på en galoppör.

Det är oftast främre delen av hoven som slits mest. Det är därför en del använder de halvrunda skorna (mest fram)för att skydda. Bak tror jag inte att det är lika vanligt. Har bara haft några sköthästar som haft det och det har varit tunna guldskor med minsta brodden. Det har de bara haft för tävling.

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
709
Senast: Cavallo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
863
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka