Varför är vissa.

åke

Trådstartare
Trådar nålade? Jag tänker tex på denna *Hur blir man mer "våghalsig"?* Vad är andledningen till att denna nålas.? Jag såg en annan för ett tag sedan. Det var om att krympa stretch jeans. Lite udda trådar tycker jag. Kollar man på tex. dator eller hästvård så tycker jag att det finns andledning till att nåla dom. Vi har i många år försökt att få en tråd nålad inne på körning. Men icke sa nicke....

Sv: Varför är vissa.

Anledningen är:

Tifo och ullo har valt att slumpvis välja en tråd på vadera av snackforumen Senior och Äldre Ungdom. Dessa nålas som veckans tråd och byts sedan ut.

Vad det gäller nålade trådar i de olika forumen så är det bara att ta upp med moderatorn i det forumet. Gunnar ser helst att det är så få nålade trådar som möjligt.

Angående tråden på körning blev ju inte den nålad av den anledningen att det var en som bara gav länkar, och länktrådarna var inte bra trådar i, det var en massa tjafstrådar... så tolkade iaf jag svaret som gavs den gången...

Oj, bra att du frågade! Tänkte precis starta tråd med samma fråga.

Trådarna, som nålats på Senior tycks vara alldeles "vanliga" - därav min undran. Men då vet jag också nu.

Det finns en tråd om detta längre ner, Tifo och ullo har en veckans tråd på senior/äu och ungdom... En tråd som de tycker kan passa bra som en veckans tråd, nålar de...här är tråden

Tifo och ullo har valt att slumpvis välja en tråd på vadera av snackforumen Senior och Äldre Ungdom. Dessa nålas som veckans tråd och byts sedan ut.

... Gunnar ser helst att det är så få nålade trådar som möjligt.
Förut har nålade trådar varit trådar av allmänt intresse. T ex har ibland en tråd om en träff nålats, vilket kan vara praktiskt, liksom att trådar av FAQ-karaktär nålas i olika forum.

"Veckans tråd" har jag däremot svårt att se någon glädje med, och det är fullkomligt obegripligt att moderatorerna inför något sådant, när de annars är måna om att följa Gunnars mer eller mindre tydligt utfärdade anvisningar.

Moderatorerna tvingas ibland göra välgrundade ingripanden och gör därtill ibland mindre motiverade ingripanden. Att de dessutom ska utse ett "veckans ämne" anser jag vara att gå ett steg för långt. Kanske kunde de nöja sig med att i efterhand se vad som de facto blev veckans ämne och inte vilja bestämma allt.

Jag ser däremot stor glädje med Veckans tråd. Det är roligt att se vad som väljs ut, helt enkelt. Bra mycket roligare än att mötas av en samling nålningar som folk ändå inte läser, vilket verkar vara fallet med de nålade regeltrådarna.

Tvärtom ökar man uppmärksamhetsvärdet på alla nålade trådar genom att byta ut dem ofta på vissa forum. Man blir mer uppmärksam när det kan dyka upp nåt nytt.

Jag håller med. Kul med överraskningsnålningen.
Helst skulle den ju ske via lottning (det är ju svårt om nu lotten skulle falla på uppenbart enpersonsfrågor modell vad är det för fel på min bil) men Tifo har gjort ett bra urval (VM tråden är kanske lite uppenbart aktuell, den skull nog levt länge iallafall men bra blandat har det varit).
Så forsätt nåla på sådant vis.

Om man nu alls ska nåla trådar, tycker jag att det kunde vara mycket mer spännande om det inte vore sådana ämnen som ändå skulle bli stora som nålades. Då skulle kanske någon litet mer udda tråd hinna få litet uppmärksamhet.

Även om jag tycker att moderatorerna oftast gör ett bra arbete börjar det kännas som att de vill bestämma litet för mycket. En sak är att låsa eller radera trådar, men att också bestämma vad som ska ha extra uppmärksamhet borde inte tillhöra deras uppgifter.

Däremot vore det kanske bra att ha några ständigt aktuella ämnen nålade. Till exempel hinner en blomflugetråd knappt försvinna förrän det är dags för en ny.

Jo det var min ingång från början.
Ett nåladtrådlotteri men det föll inte i god jord.

Jag tycker mig ha märkt att trådar som nålas på något sätt är aktuella, att det är lite fikabordskänsla, vad pratar vi om den här veckan, typ. Eller trådar med något ämne som av någon aledning poppat upp i flera trådar.

Är det ett problem att något väljs av moderatorerna? Jag tycker mest det varit en rolig förnyelse samtidigt som jag inte öppnat tråden om inte rubriken/ämnet lockat mig. Snarlikt andra trådar alltså.

Om man nu alls ska nåla trådar, tycker jag att det kunde vara mycket mer spännande om det inte vore sådana ämnen som ändå skulle bli stora som nålades.

Kesotråden var väl en typisk sådan nålning. Och var inte en tråd om badrumsrenovering nålad också? Det var väl heller ingen given publikdragare.

Tycker man att moderatorerna "bestämmer för mycket" med sina nålningar kan man ju själv vara aktiv i trådar som man tycker förtjänar ett lyft.

Jo det var min ingång från början.
Ett nåladtrådlotteri men det föll inte i god jord.

Det är inte slumpen som avgör vilket tråd jag väljer att nåla. Eller jo, lite slump är det i den meningen att ibland har det dykt upp en tråd som jag fallit för. Det finns egentligen inte någon tanke bakom idén med veckans tråd, bortsett från de fall då samma tanke bakom en tråd leder till att en hop liknande trådar dyker upp samtidigt. På ÄU hade vi en tråd om hur användarna såg sig själva om 10 år. På mindre än 24 timmar hade samma ämne dykt upp tre gånger. I det fallet är det användarna som valde veckans ämne. Att Osaka2007 är veckans ämne gör att antalet trådar som stängs på grund av ämnesöverlappning hålls nere.

Jag vill dessutom förneka att det finns ett syfte att lyfta fram och göra vissa trådar populära. Se det snarare som ett metainlägg. Den som har problem med att det finns trådar som uppmärksammas kan jag inte rå för och av de reaktioner jag fått drar jag slutsatsen att glädjen nålningarna sprider överväger eventuella förtretligheter. Men rätta mig gärna om jag har fel.

Jag hoppas att veckans tråd kan fortsätta att sprida glädje. Den dagen så inte är fallet kan jag överväga att sluta med det.

Jag har ju skrivit att jag tycker du haft ett bra urval hittills. Men att det hade varit spännade med lotteriet.
Men nålad aktuelltråd är kul.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 692
Senast: Mia_R
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 699
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar