Bor också där, bara nån timme från dig jueJag bor i Dalarna, vad kan jag säga sedan kan ju det ha ändrat sig här också, det är några år sedan jag fick järn nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bor också där, bara nån timme från dig jueJag bor i Dalarna, vad kan jag säga sedan kan ju det ha ändrat sig här också, det är några år sedan jag fick järn nu.
Bor också där, bara nån timme från dig jue
Ja det märker man ju när de tar bort en medicin från högkostnadsskyddet. Jag betalade ändå för det var en bra sort, nu har samma medicin kommit tillbaka med annan tillverkare. Tack för det!Tack för era svar !
Jag menade absolut inte att hänga ut just diabetikerna men det kan nig stämma att det till viss del beror på att de har en stark organisation spm lobbar för dem vilket givetvis är bra .
(OT men dessutom ger de mycket pengar till forskning, vi fick några hundratusen när jag fortfarande jobbade.)
Ja, högkostnadsskyddet är väldigt generöst, måste vara ett av de bästa i världen rentav?
Har en kompis som jobbar på apotek, många klagar på hur dyr medicinen är varpå hon brukar påpeka vad den VERKLIGEN kostar...
Intressant att det kan vara så olika! När jag fick Remicade så blev jag så förvånad när läkaren fråga mig om jag hade dosen med mig? Jag fick springa ner till Apoteket och köpa den så vi kunde sätta igång. Jag blev ännu mer förvånad när dosen kostade runt 17 000krSån skillnad det kan vara. Fick mina järndropp gratis, behövde inte hämta ut heller.
17000??? Undra på att de inte vill förbereda droppet förrän jag är på plats.Intressant att det kan vara så olika! När jag fick Remicade så blev jag så förvånad när läkaren fråga mig om jag hade dosen med mig? Jag fick springa ner till Apoteket och köpa den så vi kunde sätta igång. Jag blev ännu mer förvånad när dosen kostade runt 17 000kr
Jag var då oerhört tacksam för högkostnadsskyddet
Min reaktion var desamma, såg ut som ett frågetecken när de sa priset i kassan. Det otroliga i det hela är ju att dosen baseras på vikten och jag vägde väl runt 45 kg just då. Hade jag haft lite mer kött på benen så hade det blivit ännu dyrare17000??? Undra på att de inte vill förbereda droppet förrän jag är på plats.
Att det är dyrt visste jag, men så dyrt
Min reaktion var desamma, såg ut som ett frågetecken när de sa priset i kassan. Det otroliga i det hela är ju att dosen baseras på vikten och jag vägde väl runt 45 kg just då. Hade jag haft lite mer kött på benen så hade det blivit ännu dyrare
Jag tycker det är fel och väldigt orättvist!
Jag har en sköldkörtel som inte fungerar och jag dör också utan medicin. Samma med de som har Addisons, de dör utan kortison. Varför ska diabetiker få särbehandling?
17000??? Undra på att de inte vill förbereda droppet förrän jag är på plats.
Att det är dyrt visste jag, men så dyrt
insulin är gratis.Inte är det väl gratis? däremot ingår väl de mesta i högkostnadsskyddet som är helt suveränt! Jag åt medicin för 5000 kr/mån tidigare det hade aldrig gått utan högkostnadsskyddet!
5000 är ju lite bättre i alla fall, även om det också är dyrt i mina ögon.Priset har sjunkit, per dos är det strax över 5000 kr nu
Att de inte förbereder tidigare är nog också pga hållbarheten om jag minns rätt plus att de intervjuar ju en innan om man har infektioner etc. Jag höll inte på att få behandling en gång precis efter jag hade kört in en pinne i benet
Jag tycker det är fel och väldigt orättvist!
Jag har en sköldkörtel som inte fungerar och jag dör också utan medicin. Samma med de som har Addisons, de dör utan kortison. Varför ska diabetiker få särbehandling?
Jag tror att ännu ett skäl till att just diabetiker får gratis insulin är att det är något av en folksjukdom,dvs det är en stor och stark grupp som skulle driva frågan.
Jag måste ifrågasätta mig själv här när jag skriver att det är otroliga i det hela är att dosen baseras på vikten, det är väl snarare rimligtMin reaktion var desamma, såg ut som ett frågetecken när de sa priset i kassan. Det otroliga i det hela är ju att dosen baseras på vikten och jag vägde väl runt 45 kg just då. Hade jag haft lite mer kött på benen så hade det blivit ännu dyrare
Tack för era svar !
Jag menade absolut inte att hänga ut just diabetikerna men det kan nig stämma att det till viss del beror på att de har en stark organisation spm lobbar för dem vilket givetvis är bra .
(OT men dessutom ger de mycket pengar till forskning, vi fick några hundratusen när jag fortfarande jobbade.)
Ja, högkostnadsskyddet är väldigt generöst, måste vara ett av de bästa i världen rentav?
Har en kompis som jobbar på apotek, många klagar på hur dyr medicinen är varpå hon brukar påpeka vad den VERKLIGEN kostar...
Ja vi har verkligen tur som har högkostnadsskydd, ett väldigt frikostigt sådant. Min ena medicin kostar 33.000:- per spruta (!!), det finns inte en chans i helsike att jag skulle ha råd med ens en halv dos utan hjälpen.Tack för era svar !
Så har det varit sen ungefär tidernas begynnelse i Sverige oxå.Skriver en läkare ut en receptfri medicin på "recept" så får du den dessutom subventionerad.