Njae min växte upp så, det fanns ett helt gäng hundar på kenneln där han var tills han var sex månader
Både andra valpar, sura tikar osv
Men han har oerhört svårt med just hundmöten när man möter/ passerar andra hundar i koppel.
Jag orkar inte jobba så mycket med det längre faktiskt.
Ja alltså absolut det finns ju även andra anledningar. Men jag tror absolut att chanserna ökar om hundar träffar måna olika hundar på ett mer chillat sätt. Många upplever jag låter hundarna träffa andra hundar endast när de ska leka tex, vilket gärna skapar frustration tycker jag. Jag vill tvärtom gärna att min valp bara ska "vara" bland andra hundar utan att egentligen behöva engagera sig eller leka en massa
Har märkt det senaste veckan när hon börjat leka vildare lekar med boxern en kollega har att de blir mer frustration när de ses, men även att hon sett de två hundarna hon träffat igår och idag mer som potentiella lekkamrater, vilket hon inte gjort på samma sätt innan.
Sen är det ju även det där med hur de andra hundarna är. De ska ju inte bara växa upp med en massa hundar utan även språksäkra trygga hundar som sätter gränser på ett schysst sätt. Tänker ju jag då