Sv: Varför är det "synd" om småhundar?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Schäfer!!?? Lidande?!!? You ain't seen nothin yet!!
Ta 4 kilo släthårigt, muskelpaket ståendes på tre ben, darrandes, med stooora ögon, skruvade öron och svansen rakt ner och försök fullfölj "Kom här! Hur fasen kan du bada ute när det är 10 minusgrader?!" utan att avsluta med "men lilla gumman nu fryser du ju ihjäl, kom och åk innaför min jacka"Jag klarar det då inte!!
/Swat
/Swat
Min 27-åriga erfarenhet av hästar (om vi nu ska jämföra år) säger mig att ponnyer är mer ouppfostrade för att de hanteras av barn i större utsträckning. Stora hästar är ofta mer tränade av enbart vuxna, och i mycket större omfattning av proffs. Många skickar iväg sina unghästar till proffs för att bli inridna, tillridna etc, vilket även gör mycket för deras allmänna hantering.
Brukshundägare
* Hundar får inte tigga vid matbordet
Hunden tigger inte
* Klockan är 07.10 en lördag
Hunden sover tills du drar fram träningsgrejorna
* Du säger ”X”
Hunden gör ”X”
* Hundar får inte sova i sängen
Hunden sover på golvet
* Att gå i Nordstan är som när Jesus gick genom röda havet – folkmassorna delar sig så att man kommer fram.
* ”Kamphund”
* Det brinner utanför huset mitt i natten och räddningstjänsten kommer dit med fullt pådrag. Hunden sover
* Hunden råkar rapa – Människor flyr som du släppt lös Cujo, mammor lyfter upp sina barn och tanter skriker.
* Du säger gör ”Y”
Hunden tycker ”okey”
* Du höjer rösten till hunden
Omgivningen säger saker som ”Tryck ner honom i backen” ”Visa vem som bestämmer” ”Bit honom i örat”
* Skum typ i buskarna på nattpromenaden
Hunden ”Titta matte jag springer med pinnar i munnen”.
* Hundar får inte hoppa
Hunden hoppar inte.
Tibbeägare
* Hundar får inte tigga vid matbordet
Tibben stjäl från smörgåsen…
* Klockan är 07.10 en lördag
Tibben slår dig i ansiktet med tassarna tills du kliver upp.
* Du säger ”X”
Tibben frågar ”Varför det?”
* Hundar får inte sova i sängen
Tibben sover PÅ dig
* Att gå i Nordstan är omöjligt. Du kommer ingenstans utan är omringad av folk som vill klappa tibben.
* ”Tanthund”
* Det brinner utanför huset mitt i natten och räddningstjänsten kommer dit med fullt pådrag. Tibben väcker dig, grannarna och räddningstjänsten.
* Tibben vrålar av ilska – Människor samlas runt för att klappa och titta på den söta lilla hunden.
* Du säger gör ”Y”
Tibben säger ”Vad får jag för det?”
* Du höjer rösten till hunden
Omgivningen säger saker som ”Djurplågare” ”Stackars lilla hunden” och”polisanmälan”
Tibben ”Spring matte, jag dödar honom”
* Hundar får inte hoppa
Tibben hoppar upp och tar avstamp från dina lår för att komma ännu högre upp.
Senast redigerad av escodobe 2008-10-05 kl. 07:28
Jag bör kanske tillägga att han numera är riktigt dräglig. Inkallning med störningar av främmande hundar är dock fortfarande ett problem och vissa hundmöten.
http://www.gautland.nu/main.php?g2_itemId=14984&g2_imageViewsIndex=1Skrattar så jag kiknar men känner igen mig i din tibbe! Min pudel/cocker mix är likadan men lite mindre vass och liiite mindre ifrågasättande...Han tror han är dominant men är egentligen en himla mes....har bara de problemen kvar egentligen som även du har men jobbar fortfarande med ensamhet.
MEN jag är så sjujäkla envis och egoistiskt att jag faktiskt KAN stå emot de här ögonen. Det är väl därför han börjar arta sig![]()
Jag kan motstå:
![]()
Husse kan det inte
Jag (till skillnad från andra) som småhundsägare förstår till 100% ts mening + syfte med tråden och kan bara hålla med!
Det du snackar om nu är ju andra människor rädsla för hundar, inte om ägares inkapacitet att uppfostra sin egen hund, liten som stor.
Åh jo, det finns det visst!
Kiara är praktexemplet!
"Meeen, jag grävde ju bara liiiiite i snödrivan ju....."
![]()
.
*Ute med lillen-Folk vill gärna hälsa med annan hund..
*KL*
Jag måste skratta åt allt skitsnack som är i denna tråden. Menar ni på fullaste allvar att det är fler småhundar som skäller på andra hundar än vad det är stora hundar som skäller? Menar ni att det är fler småhundar som drar i kopplet än vad det är stora hundar?
I så fall tycker jag att ni ska ta er en runda på stan och kolla hur det ser ut. Eller nej, stan är inte rätt plats för de flesta hundar som är i stan kan uppföra sig. Åk ut till en motionsområde någonstans utanför stan och kolla. Det finns massor med stora hundar som skäller, drar i koppel, försöker attackera, är arga, är rädda för diverse saker etc.
Min erfarenhet är att små hundar drar mindre i koppel, de lunkar mest bara på i närheten av en själv. Visst finns det små hundar som skäller, men det finns massor med stora hundar som skäller också.
Alla småhundsägare är verkligen inte såsom ni försöker utgöra dem för att vara!
Tibben ”Spring matte, jag dödar honom”
Jag glömmer inte i första taget tråden på ett forum för chihuahuafolk där många ansåg att det var ÖNSKVÄRT och BRA om deras hund högg främmande som ville klappa etc. För det är ju bra om de små "försvarar sig"Skulle vilja se den attityden på ett schäferforum tex, mysigt värre.