A
ankans
Jag har tjatat och tjatat på ägaren och erbjudit honom att låna en av mina shettisar som sällskap (hästen har stått hos mig i 2 år innan så jag lider med honom)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför jag inte skulle välja att lasta min häst beror framför allt på att man inte löser ett stort problem..RÄDSLAN för transporten.
Tja, eller så handlar det om en envis, knubbig liten ponny som så fort linan kommer fram inser att det är kört, promenerar ombord och snällt börjar knapra på det framhängda höet utan att ha en tanke på att få någon ångestattack... Sådana finns oxå.
Sedan kan jag väl hålla med om att man på sikt bör lära sig att lasta sin häst utan den här formen av hjälpmedel, ffa för att kunna lasta ensam o p g a skaderisken.
Å andra sidan, hellre lugnt o fint MED linor än bråk o konflikt utan...
Själv har jag varit lyckligt förskonad från svårlastade hästar o började träningslasta unghästen redan som föl, vilket har funkat.
Jo de där med envis liten ponny har man ju hört... men jag för min del aner att det är mer brist på repekt för människor, bortskämdhet helt änkelt!
Absolut! Håller med, men inte 17 är det djurplågeri för det. På längre sikt ska man såklart försöka förändra beteendet, men i ett sådant här fall funkar ju linor bra som en konfliktlös lösning för stunden.