Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det tror jag inte skulle vara en anledning till att det mest är män i eliten.Har du sett skillnad om ridning stil mellan man o kvinna? Man har lättar att sitta ner på hästen (forking the horse). Kvinnar hamnar mer på svanskutan (stol sitts) det bli ett helt annat föjlsomhet och balance.
Fast det tror jag inte skulle vara en anledning till att det mest är män i eliten.
Tidigare i historien tyckte man ju tex att kvinnor inte skulle träna o h idrotta alls då det skulle förstöra kvinnors klena fysik. Även fertiliteten skulle tydligen förstöras.
Har du provat sidosadel? Jag fick en lektion i det i höstas. Kul men långt ifrån lika bekvämt som en vanlig sadel.Mest trolig att Side Saddle var mer bekvam for kvinnor.
Jag fick inte kontakt med Dr. Deb Bennet siten (google who´s built best to ride and several others), syn for hon ger ett bra förklarning och bild där man kan förstå Man och Kvinnans anatomy och värfor män har lättar att sitta hästen än kvinna. Dom män som lära sig att sitta i den korrekt sitts ofta bli fram gångs rik i sitt ridning.
Det kan också vara att männen vågar mer där kvinnor sätta upp hinder där dom våga inte ta.
Har du provat sidosadel? Jag fick en lektion i det i höstas. Kul men långt ifrån lika bekvämt som en vanlig sadel.
Det finns en mindre procent som inte klarar att sitta brett, lösningen för dem finns genom smalare (uppbyggda) sadlar. De flesta kvinnor sitter alldeles utmärkt i vanliga sadlar, damsadeln har kommit i och med att det var okvinnligt att sitta gränsle och det fungerade inget vidare i kjol/klänning. Det har inget med skicklighet att göra.Inte mer an att jag har slängt benen över sadel hornet.
Det största problemet Jag fick från kvinnor när jag hål på med sadlel fitting var att dom fick ont i bäckenbenet från sadel valvat och att få slippa det måsta dom sitta mer på svanskuttan, då hämna dom i ett stol sitts som är inte det bästa sitts för ridning.
Har du sett skillnad om ridning stil mellan man o kvinna? Man har lättar att sitta ner på hästen (forking the horse). Kvinnar hamnar mer på svanskutan (stol sitts) det bli ett helt annat föjlsomhet och balance.