Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga din bm om remiss till dietist. Det har jag haft samtliga gånger eftersom min viktuppgång mest bestått i att jag samlat vatten och i regel varit nere på minus från startvikt inom någon vecka. Har fått näringsdrycker som komplement alla grav + amningar. Dock smakar flera skitäckligt och just den sorten jag gillar vill inte mitt landsting riktigt upphandla längre. Men Sempers skogsbär samt deras choklad är supergoda om man dricker dom iskalla -smakar som milkshake ungefär :)
Vi får se, ska träffa bm i mitten av december så får vi se vad hon säger då. :)
Allt sånt extra är där "alltid" mjölk eller gluten i, så känns inte som om det hjälper mig. Och skulle jag tåla dem så kan jag svära på att de smakar skit :D ;)
 
Jag är i v. 22 nu och mår bra. Är väl främst lite allmänt omotiverad och seg i huvudet. Känner mig trött på eftermiddagen men på kvällen piggnar jag till och kan gå massor gjort. Behöver egentligen lägga mig tidigt eftersom jag har supersvårt att ta mig upp på morgonen. Har aldrig varit någon extrem morgonmänniska men nu har jag verkligen ingen disciplin alls. Att snooza i en timma gör jag nu utan problem (tur att jag skriver exjobb och kan planera min tid som jag vill :D).
 
Är i v 17 (16+5) och mår bättre än tidigare men har fortfarande dåligt med ork, det är i stort sett jobbet som jag klarar att genomföra. Inget illamående i stort sett men mycket yrsel. Från att ha gymmat och kört cardio sammanlagt 6- 10 pass i veckan till att de senaste fyra månaderna gått sammanlagt tre promenader :( Hoppas, hoppas att jag kan komma igång med träningen igen innan jag blir för stor. Men då måste yrseln försvinna först!

5 kg upp hittills.

Där är du och jag i exakt samma sits. Är van att träna och röra mig mycket men några enstaka promenader och något styrketräningspass är allt som gått att genomföra sista månaderna. Hoppas precis som du att det ska vända lite snart så att det åtminstone går att bromsa förfallet...
 
Tyvärr har jag fördomen att en kappa för 20 euro har kvalitet därefter...
Nja, kanske, kanskie inte.

Har köpt en del riktigt billiga skor och liknande på ebay och t.ex. mina stickade fejk Uggs har hållit precis lika bra som mina äkta dito. Tänkte främst på de som inte vill sätta en massa pengar på en vinterkappa som de kanske bara använder två månader. Då är ju en 200kr jacka perfekt, oavsett kvalitet.
 
Imorse fick vi äntligen åka iväg på första ultraljudet och kika på filuren i magen och nu har massor med oro och spänningar släppt, så otroligt skönt! Har varit rädd för en mängd olika saker och inatt övertygade jag mig själv om att jag inte alls var gravid (känner mig väldigt pigg nämligen) och att det skulle vara en tom livmoder på skärmen. Sov i princip ingenting alls och var jättenervös. Känner inte igen mig själv i det beteendet...
Lyckligtvis kunde sambon övertyga mig om motsatsen och rabbla upp senaste tidens krämpor vid frukosten :)

Jag lider med er som inte kan röra er som ni vill! Peppar peppar, mår jag otroligt bra och håller igång precis som vanligt och jag hoppas det fortsätter på samma sätt. Vi har två hundar som måste ut på promenad om dagarna och jag hoppas det ska fungera så länge som möjligt. Husse har en jakttax som blir ganska jobbig om han inte är välstimulerad. Idag har han t.ex ätit upp husses ena finsko...
 
Vi får se, ska träffa bm i mitten av december så får vi se vad hon säger då. :)
Allt sånt extra är där "alltid" mjölk eller gluten i, så känns inte som om det hjälper mig. Och skulle jag tåla dem så kan jag svära på att de smakar skit :D ;)
Nj den här är baserad på soja ha jag för mig -därför mitt landsting inte vill upphandla den. Ska se om jag hittar den.. Förr kunde man köpa den i trepack på apoteket för 45:- men det är ju tio år sedan. Jag spanar och återkommer :)
 
Jag gick in i v.21 i dag. Jag mår bra, haft lite känningar vä. Bäcken men bra nu. Mycket trött fortfarande men orkar med lite mer en v. 8-18. Börjat med lite sammandragningar, men lugnat seg och den lille rör sig mycket. Säkert gått upp 6 kg, men rört väldig lite på mig också. Tycker magen är rett stor redan, kommet snabbt nu sista veckorna. Hoppas på lite mer energi nu så mår jag prima. Kan inte klage.
 
Nj den här är baserad på soja ha jag för mig -därför mitt landsting inte vill upphandla den. Ska se om jag hittar den.. Förr kunde man köpa den i trepack på apoteket för 45:- men det är ju tio år sedan. Jag spanar och återkommer :)
Är det nu jag ska berätta att jag inte tål soya heller? :D
 
Whoop whopp lämnar nu v 22 bakom oss för att traska in i v23 till imorgon. Känns som en liten milstolpe, för hur den här graviditeten än slutar så tillhör jag numera förlossningen vid blödningar och inte gyn = från och med imorgon så kommer de sätta in resurser om lillfisan av någon anledning tänkt komma tidigt. Själv tycker jag hon i alla fall kan bo kvar i enrummaren tills sportlovet i v.8 i februari. Vore så skönt. :up:
 
Nu har vi varit på ul och datumet ändrat till den 29 mars. Allt såg i alla fall bra ut och alla delar verkar sitta där de ska :)

BF lista

1 mars, Lamborghini, 2:a barnet
2 mars, FengurLaugar, 2:a barnet
11 mars Girasol, 5:e barnet, flicka
14 mars, Sined, 2:a barnet
16 mars, _saga_ 2:a barnet, flicka
17 mars Jast, 1:a barnet, pojke
17 mars, Rhinos, 1:a barnet, pojke
27 mars, carmarnic, 2:a barnet
29 mars, Olina, 1:a barnet
31 mars, Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

3 april Lo_, 1:a barnet
4 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
16 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Nu går flyttlasset och satan så svårt det är att inte köra på som vanligt och bära allt som kommer i ens väg. Försöker vara klok så jag inte blir straffad senare... mycket som spänner och drar i magen idag så bra att bli påmind...
 
Nu tänker jag faktiskt hoppa in här, har smygläst nästan två månader men börjar känna mig redo nu!
Första barnet är på väg, planerat men hastigt.

Vi har varit på inskrivning hos BM men vi är lite oense om när barnet kommer, BM tror 15 maj, jag tror 29e. Ultraljud på måndag så då kan vi förhoppningsvis få reda på mer!
Räknat efter sista mens stämmer 15e men jag har väldigt, väldigt oregelbunden mens med långt mellan gångerna. OM 15 maj stämmer skulle barnet vara gjort med kondom ... Jag tycker att sannolikheten att bli gravid trots kondom veckan innan man bestämmer sig för att slopa den efter 7 år med kondom känns ganska liten.

Sen tänker jag ju bara på det här när jag tänker på 29 maj O_o
 
Nu tänker jag faktiskt hoppa in här, har smygläst nästan två månader men börjar känna mig redo nu!
Första barnet är på väg, planerat men hastigt.

Vi har varit på inskrivning hos BM men vi är lite oense om när barnet kommer, BM tror 15 maj, jag tror 29e. Ultraljud på måndag så då kan vi förhoppningsvis få reda på mer!
Räknat efter sista mens stämmer 15e men jag har väldigt, väldigt oregelbunden mens med långt mellan gångerna. OM 15 maj stämmer skulle barnet vara gjort med kondom ... Jag tycker att sannolikheten att bli gravid trots kondom veckan innan man bestämmer sig för att slopa den efter 7 år med kondom känns ganska liten.

Sen tänker jag ju bara på det här när jag tänker på 29 maj O_o

Spännande, återstår att se vad ul visar. Men låter ju som sagt lite konstigt, precis som du säger :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 294
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 320
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp