Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående vaccin så var jag iväg idag och skulle vaccinera mej. Brukar inte gör det men vill göra det nu.

Hade inte den blekaste aning om att man var tvungen att vara i vecka 16 innan, står den infon någonstans som jag missat?
Så jag får vänta tre veckor till, och med mitt immunförsvar och min tur med sjukdomar kommer jag förmodligen hinna få influensan innan vaccinet.. :/
Det hade inte jag heller någon aning om förrän de frågade mig idag om jag passerat 3:e månaden :S. Jag är i v 22 så jag kunde ju ta den men hade varit schysst om det kunde stå någonstans så behöver inte folk gå dit i onödan.
 
Försöker hitta en snygg vinterjacka och så sprang jag på den här:

image3xxl.jpg


Och så kostar den över 2 000 spänn... :banghead:
Snygg jacka, men förstår att du inte vill lägga två lax på den ;).
 
Jag har ju kvar en del sen förra gången, så jag har inte shoppat super mycket. Några tröjor, hittat en kjol på loppis ect.
Men så har jag ju också turen att ha liten mage (eller ja, hade förra gången, verkar bli så nu med) = Jag har massor med stickade tröjor som jag räknar med ska fungera hela vintern. Samma sak gäller linnen (långa! De skulle kunna fungera som kort klänning normalt men i slutet i grav så är de som perfekta vanliga linnen ;) ) Även tights kan jag ha vanliga (ibland 1 stl större), där jag ev får vika ner kanten bara. Väldigt praktiskt :D

Får nog tyvärr köpa en höst/vår jacka, men då jag snart fyller år tänkte jag att någon annan kunde köpa den till mig :angel: (kommer köpa en bärjacka så har man nytta av den lite längre)
Bärjacka, låter intressant. Antar att man kan ha bebisen innanför jackan på ett bekvämt sätt?

Jacka är väl det jag helst inte vill köpa, men sambon har snällt erbjudit mig att använda någon av hans jackor så kommer nog nappa på det av ren snålhet :P! Vi har precis köpt bostadsrätt och kommer stå inför en del utgifter framöver så försöker spara in på klädinköp så gott det bara går. Såg dock att de hade rea på en massa snygga mammakläder på mamalicious så måste hålla mig i skinnet ;).
 
Det hade inte jag heller någon aning om förrän de frågade mig idag om jag passerat 3:e månaden :S. Jag är i v 22 så jag kunde ju ta den men hade varit schysst om det kunde stå någonstans så behöver inte folk gå dit i onödan.
Ja, det hade ju underlättat en hel del. Det var jordens kö hos oss, fick vänta 40 minuter innan jag kom in, för att vänta tio minuter till innan man hade rett ut om jag fick ta sprutan eller inte.
Dessutom stressat på jobbet för att kunna gå tidigare, det är inte alls enkelt att komma ifrån tidigare sådär, så det blir lite surt.
 
Äh, nu blev det en jacka ändå. :D Sambon tyckte att den var skitsnygg och att jag absolut skulle ha en fin jacka i vinter, så jag valde att låta mig bli övertalad. :D
Blev det den snygga röda? Den kommer du ju kunna ha nästa vinter också ändå!

Mvh Miks
 
Ja, det blev den snygga röda. :D Om den går att ha utan bula återstår att se, vore ju kul om så blev fallet!
Det borde ju bara vara att flytta ner skärpet till midjan istället så tror jag den är supersnygg!

Eller vänta, menar du att det är en gravidjacka egentligen? Det hade inte jag gissat! Vart är den ifrån?

Mvh Miks
 
Bärjacka, låter intressant. Antar att man kan ha bebisen innanför jackan på ett bekvämt sätt?

Jacka är väl det jag helst inte vill köpa, men sambon har snällt erbjudit mig att använda någon av hans jackor så kommer nog nappa på det av ren snålhet :P! Vi har precis köpt bostadsrätt och kommer stå inför en del utgifter framöver så försöker spara in på klädinköp så gott det bara går. Såg dock att de hade rea på en massa snygga mammakläder på mamalicious så måste hålla mig i skinnet ;).
Precis, bärjacka så kan jag ha jackan utanför barnet när jag bär både på mage och rygg :)



Ang vaccin, så står det på 1177. Och troligen på varje länk som man läser ;)
 
Hur mår alla nu?
Jag gick in i v 24 igår och mår väldigt bra faktiskt! Håller jag på och grejar en hel dag så känns det i ryggen tillslut men en "vanlig" dag känns inget :) Är inte riktigt lika trött längre och det är skönt! Har hittat en balans på jobbet som gör att jag inte behöver stressa som en dåre utan jag slipper huvudvärk (hoppas det håller i sig, peppar peppar!) Jag rider fortfarande 4 ggr i veckan som vanligt och promenerar raska promenader med hunden flera dagar i veckan. Har gått upp ca 7 kg tror jag. Inga cravings tack och lov :D
 
För första gången denna graviditeten så kan jag faktiskt säga att jag mår bra! :) Trött, men mår bra. :)
Lägger mig mellan 8-9 varje kväll ännu, och får väl tyvärr räkna med att göra det resten av graviditeten också...

Vägde mig förra veckan, ligger -0.5 kg från startvikten ännu :meh: Förstår inte varför, magen växer (även om den räknas som liten), jag äter normalt. Inte behövt ta tabletter på 2.5 vecka, och inte kräkt på 1.5 vecka. Ätit normalt (snarare konstant...) sen vecka 12. (är i vecka 20 idag)
Är egentligen inte orolig för barnet, jag ligger på 58 kg till mina 165 cm, så jag räknas ju inte som undernärd. Däremot börjar jag fasa för amningen... Förra gången snodde sonen ALL energi från mig, jag åt konstant, men tror jag ändå gick ner något kg från startvikten. (då gick jag upp 12-14 kg under graviditeten). Börjar jag inte gå upp snart lär jag väl hamna på x antal kg under startvikten, och ev även hamna på en vikt som kan räknas som undernärd... = amningen kommer bli jooooobbig.... :crazy:
 
Senast ändrad:
Jag gick in i vecka 16 igår och mår även jag ganska bra faktiskt! Har svag "mensvärk" mest hela tiden, men annars är det bra. Illamåendet har i princip försvunnit helt (peppar peppar) och jag är inte riktigt lika trött längre.

Jag kan inte se någon förändring på magen men den var inte direkt platt innan så det kan ju vara skillnad ändå. Jag tycker att det känns annorlunda när man "trycker" på den. Vågen står på +-0 sen inskrivning och då jag har lite att ta av gör det mig då rakt ingenting än så länge :p

Nu är det nedräkning mot RUL om 16 dagar. Nervöst och spännande!
 
För första gången denna graviditeten så kan jag faktiskt säga att jag mår bra! :) Trött, men mår bra. :)
Lägger mig mellan 8-9 varje kväll ännu, och får väl tyvärr räkna med att göra det resten av graviditeten också...

Vägde mig förra veckan, ligger -0.5 kg från startvikten ännu :meh: Förstår inte varför, magen växer (även om den räknas som liten), jag äter normalt. Inte behövt ta tabletter på 2.5 vecka, och inte kräkt på 1.5 vecka. Ätit normalt (snarare konstant...) sen vecka 12. (är i vecka 20 idag)
Är egentligen inte orolig för barnet, jag ligger på 58 kg till mina 165 cm, så jag räknas ju inte som undernärd. Däremot börjar jag fasa för amningen... Förra gången snodde sonen ALL energi från mig, jag åt konstant, men tror jag ändå gick ner något kg från startvikten. (då gick jag upp 12-14 kg under graviditeten). Börjar jag inte gå upp snart lär jag väl hamna på x antal kg under startvikten, och ev även hamna på en vikt som kan räknas som undernärd... = amningen kommer bli jooooobbig.... :crazy:

Fråga din bm om remiss till dietist. Det har jag haft samtliga gånger eftersom min viktuppgång mest bestått i att jag samlat vatten och i regel varit nere på minus från startvikt inom någon vecka. Har fått näringsdrycker som komplement alla grav + amningar. Dock smakar flera skitäckligt och just den sorten jag gillar vill inte mitt landsting riktigt upphandla längre. Men Sempers skogsbär samt deras choklad är supergoda om man dricker dom iskalla -smakar som milkshake ungefär :)
 
Är i v 17 (16+5) och mår bättre än tidigare men har fortfarande dåligt med ork, det är i stort sett jobbet som jag klarar att genomföra. Inget illamående i stort sett men mycket yrsel. Från att ha gymmat och kört cardio sammanlagt 6- 10 pass i veckan till att de senaste fyra månaderna gått sammanlagt tre promenader :( Hoppas, hoppas att jag kan komma igång med träningen igen innan jag blir för stor. Men då måste yrseln försvinna först!

5 kg upp hittills.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 294
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 320
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp