Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan 18 upptäcker jag att mina Lergigan komp är slut, så jag åker till apoteket bara för att upptäcka att jag inte har fler tabletter att hämta ut. Tydligen skrev läkaren bara ut en förpackning. Nu är min helg förstörd, med tabletterna kräks jag kanske 5 gånger/dag. Utan dem kräks jag 10-15 gånger. Jag vill bara gråta nu. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Hade planerat att träffa en kompis i morgon, gå på bio (min sambo åker bort över helgen), men nu kommer jag inte klara att göra någonting. Jag är så himla, himla ledsen.

Man kan inte åka till akuten för att få ett recept på Lergigan komp va? (Nej, det fattar jag ju att man inte kan, men finns det något annat sätt att få tag på dem?) :(
Men stackars!! Det kanske finns någon jourvårdcentral där du bor som har öppet i helgen?
 
Men stackars!! Det kanske finns någon jourvårdcentral där du bor som har öppet i helgen?

Tack, jag tycker omåttligt synd om mig själv också. :yuck: Den vc som jag tillhör är jourvårdcentral på helgen, men har bara distrikssköterskor där som typ lägger om sår etc, enligt hemsidan. För det är väl bara läkare som skriver recept antar jag. Åh! :arghh:
 
Tack, jag tycker omåttligt synd om mig själv också. :yuck: Den vc som jag tillhör är jourvårdcentral på helgen, men har bara distrikssköterskor där som typ lägger om sår etc, enligt hemsidan. För det är väl bara läkare som skriver recept antar jag. Åh! :arghh:

Ring och prata med dom på akuten! Usch vad tråkigt för dig, hoppas det löser sig!
 
Klockan 18 upptäcker jag att mina Lergigan komp är slut, så jag åker till apoteket bara för att upptäcka att jag inte har fler tabletter att hämta ut. Tydligen skrev läkaren bara ut en förpackning. Nu är min helg förstörd, med tabletterna kräks jag kanske 5 gånger/dag. Utan dem kräks jag 10-15 gånger. Jag vill bara gråta nu. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Hade planerat att träffa en kompis i morgon, gå på bio (min sambo åker bort över helgen), men nu kommer jag inte klara att göra någonting. Jag är så himla, himla ledsen.

Man kan inte åka till akuten för att få ett recept på Lergigan komp va? (Nej, det fattar jag ju att man inte kan, men finns det något annat sätt att få tag på dem?) :(
Närakuten?:)
 
Jag gjorde det nu på morgonen och jag tror att hon hörde på min röst att jag var på vippen att börja gråta. Klockan nio hade jag redan kräkts tre gånger. Men nu ska jag dit vid halv två och få mina tabletter!! Tjohoo!! (Börjar jag låta som en tablettmissbrukare?) ;)

Tack för pepp hörni.
 
Jag gjorde det nu på morgonen och jag tror att hon hörde på min röst att jag var på vippen att börja gråta. Klockan nio hade jag redan kräkts tre gånger. Men nu ska jag dit vid halv två och få mina tabletter!! Tjohoo!! (Börjar jag låta som en tablettmissbrukare?) ;)

Tack för pepp hörni.
Men vad skönt att det öst sig. Hade vi bott nära så kunde du fått mina, för nu kräks jag så sällan... typ en gång i veckan, så det går ju åt rätt håll med nåt alla fall.
 
Jag har insett att jag faktiskt fått en positiv effekt av graviditeten; jag fryser mycket, mycket mindre! Jag är en så totalt genomfrusen människa och vill helst ha 30 grader varmt ute för att må bra, men just nu sitter jag med vanliga strumpor, tunna brallor och en tunnare hoodie och fryser ändå inte. Tidigare idag kunde jag kliva ur duschen i lugn och ro istället för att kasta mig i morgonrock och badlakan för att inte frysa ihjäl. UNDERBART! :bump:
 
Jag har insett att jag faktiskt fått en positiv effekt av graviditeten; jag fryser mycket, mycket mindre! Jag är en så totalt genomfrusen människa och vill helst ha 30 grader varmt ute för att må bra, men just nu sitter jag med vanliga strumpor, tunna brallor och en tunnare hoodie och fryser ändå inte. Tidigare idag kunde jag kliva ur duschen i lugn och ro istället för att kasta mig i morgonrock och badlakan för att inte frysa ihjäl. UNDERBART! :bump:
Ungefär som här då :)
 
Vecka 23 snart! Var tvungen o dubbelkolla.. Haha man har helt klart mindre koll andra gången ;)

Heltidssjukskriven sen i måndags o förmodligen resten av graviditeten. Ska dock prata om 75% från om en månad istället.

Bebisen ligger mycket lägre den här gången eller så inbillar jag mig..

Äsch, allt bra förutom att jag inte kan anstränga mig utan o gå sönder ;)
 
Jag har insett att jag faktiskt fått en positiv effekt av graviditeten; jag fryser mycket, mycket mindre! Jag är en så totalt genomfrusen människa och vill helst ha 30 grader varmt ute för att må bra, men just nu sitter jag med vanliga strumpor, tunna brallor och en tunnare hoodie och fryser ändå inte. Tidigare idag kunde jag kliva ur duschen i lugn och ro istället för att kasta mig i morgonrock och badlakan för att inte frysa ihjäl. UNDERBART! :bump:

Vilken lyx, jag önskar samma sak kunde hända mig. Vore trevligt med ett avbrott i frysandet... Hittills har jag inte haft några positiva bieffekter av min graviditet, bara negativa :meh: Känner mig bara trött, sur, instabil, hormongrinig och otacksam... Stackars min sambo som får stå ut med mig, jag gör det knappt själv idag :crazy:
 
Åh, vilken trevlig effekt! Jag hoppas att jag också kommer bli varm, fryser enormt mycket. Köpte mig en riktigt varm ulltröja idag, skall bo i den framöver :)

Vi var på inskrivning i veckan, vi har en ganska skön BM så det blev en del goda skratt. Om 1,5 vecka har vi KUB och väntan är olidlig.
 
Börjar bli känsligare i ryggen nu. Har i många år haft klen rygg (överrörlig enligt sjukgymnast) så jag måste tänka på hållningen så jag inte svankar för mycket och får ont. Med dottern hade jag inte så stora problem men jag kände av det helt klart och även nu när jag hållit gång en del. När jag rider känns inget tack och lov :D

Går in i v 23 i morgon. Det går fort men ändå sakta. Jag och min man pratade på ledighet vid jul igår och insåg att det inte är länge till jul! Sen efter nyår jobbar jag en månad och en vecka sen går jag hem på tre veckors semester innan BF :) Det kändes helt plötsligt väldigt nära!
 
Jädra otur jag skulle. Krockade bilen på veg till jobbet i dag. Åkte rakt fram och så svänger det ut en bil från höger. Jag såg ju at den stannade så åker den bare ut. Den skrapet upp hela min sida med sin front. Skit alltså. Jag kom ju i 90 km, hinner dum tur är och bromsa rett mycket och svänga unna lite så själva smällen blev inte så stor. Mer shocken. Hon som körde bilen seger jag blinkade höger. Jag mener jag inte gjorde det. Då hadde jag vel sett det. Inte blinkade det när jag stannade och inte rörde jag spaken heller. Men man börjar ju tvivla själv da. Krockade ju för bare lite över 2 månader sedan också. Nästan samma grej, men lite större smäll. Inte min skuld då. Käns lite mycket nu. I löpet av tiden har våran åring haft kraftig kolik och stått på veterinärkliniken i 8 dygn. Nu rekker det alltså. Hva min lille bebis skall hinne väre med om för han ens kommer ut. Väldig tacksam för at det inte blev större smäll. Alt bra med magen käns det som....
 
Jädra otur jag skulle. Krockade bilen på veg till jobbet i dag. Åkte rakt fram och så svänger det ut en bil från höger. Jag såg ju at den stannade så åker den bare ut. Den skrapet upp hela min sida med sin front. Skit alltså. Jag kom ju i 90 km, hinner dum tur är och bromsa rett mycket och svänga unna lite så själva smällen blev inte så stor. Mer shocken. Hon som körde bilen seger jag blinkade höger. Jag mener jag inte gjorde det. Då hadde jag vel sett det. Inte blinkade det när jag stannade och inte rörde jag spaken heller. Men man börjar ju tvivla själv da. Krockade ju för bare lite över 2 månader sedan också. Nästan samma grej, men lite större smäll. Inte min skuld då. Käns lite mycket nu. I löpet av tiden har våran åring haft kraftig kolik och stått på veterinärkliniken i 8 dygn. Nu rekker det alltså. Hva min lille bebis skall hinne väre med om för han ens kommer ut. Väldig tacksam för at det inte blev större smäll. Alt bra med magen käns det som....
Oj jäklar, skönt att du inte skadade dig dock. Tänker, hon som kom från höger, hade hon stopplikt eller lämna företräde? Oavsett vilket av det så åker hon på det även om du så hade blinkat för det går inte att bevisa och hon hörde på dig i sidan. Var det högerregel så åker ju du på det, men det är det aldrig på 90-vägar ju. (vad jag vet, utan väjningsplikt eller stopplikt) Sedan borde hon gjort en bedömning att med den hastighet du kommer, så avser du inte svänga eller ens kommer klara svänga om du hade tänkt det. Suck...

Tråkigt att höra om din åring dessutom. Hoppas det går bra.

Och hoppas allt fortsätter gå bra med dig och bäbisen...
 
Vecka 23 snart! Var tvungen o dubbelkolla.. Haha man har helt klart mindre koll andra gången ;)

Heltidssjukskriven sen i måndags o förmodligen resten av graviditeten. Ska dock prata om 75% från om en månad istället.

Bebisen ligger mycket lägre den här gången eller så inbillar jag mig..

Äsch, allt bra förutom att jag inte kan anstränga mig utan o gå sönder ;)

Helt missat att du är sjukskriven... foglossningar ?
 
Vår lillfisa i magen har haft rodeo drive denna helgen och nu har även sambon kunnat känna rörelser- dock bara om jag lägger mig på mage på golvet så han kan ha handen emellan. (är i v21).Upptäckte igår morse att hon blir jäkligt irriterad om jag ligger i framstupa sidoläge och sover, oavsett kudde mellan benen eller inte. Ligger jag helt på sidan så är det lugnt. -då är det stilla eller något litet då och då. Men sedan min halva magliggning så har det varit fart på henne rejält. Nackdel, även blödningarna har ökat lite, vilket kanske inte är så konstigt om hon nu råkar mangla till moderkakan i sin vilda framfart.
 
Jädra otur jag skulle. Krockade bilen på veg till jobbet i dag. Åkte rakt fram och så svänger det ut en bil från höger. Jag såg ju at den stannade så åker den bare ut. Den skrapet upp hela min sida med sin front. Skit alltså. Jag kom ju i 90 km, hinner dum tur är och bromsa rett mycket och svänga unna lite så själva smällen blev inte så stor. Mer shocken. Hon som körde bilen seger jag blinkade höger. Jag mener jag inte gjorde det. Då hadde jag vel sett det. Inte blinkade det när jag stannade och inte rörde jag spaken heller. Men man börjar ju tvivla själv da. Krockade ju för bare lite över 2 månader sedan också. Nästan samma grej, men lite större smäll. Inte min skuld då. Käns lite mycket nu. I löpet av tiden har våran åring haft kraftig kolik och stått på veterinärkliniken i 8 dygn. Nu rekker det alltså. Hva min lille bebis skall hinne väre med om för han ens kommer ut. Väldig tacksam för at det inte blev större smäll. Alt bra med magen käns det som....

Instämmer med Girasol, skönt att du inte skadade dig!! Ta hand om er nu!
 
Tack ni. Det var hon som hade stopplikt. Försäkringsbolaget sa det oavsett var hennes fel. Inte att det spiller jättestor roll, men man börjar jo tvivla på sig själv då. Jag fick absolut inte lov av min sambo att dra på jobbet så efter samtal med min chef var det helt okay att bli hemma. Gött nu. Lite huvudvärk och känslarna lite ytterliga just nu. Tar det lugnt och starter bättre i morgon. Och ingen flera uhell nu.
 
Helt missat att du är sjukskriven... foglossningar ?

Yes! Helt annorlunda mot förra gångens dock? Min svanskota dödar mig o anstränger jag mig strålar det ut mot höfterna. Har ett väldigt tungt jobb (flera ton/event).
Att sitta i en mjuk kontorsstol gör att det efter ett tag känns som att jag har halkat på arslet o landat på svanskotan. Fruktansvärt märkligt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 293
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 318
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp