Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag beklagade ju mig en hel del i början över att min mage exploderade och jag fasade för att jag skulle bli gigantisk denna gången. Min kropp verkar ha tagit sitt förnuft tillfånga, och pausade faktiskt växandet en del senaste tiden. Nu har den dock börjat växa så smått igen.

Bild tagen idag, v17+3
DSC_0001.JPG
 
En snabb googling säger att det inte verkar vara jättesvårt att missa en tvilling i v8, där var till och med en på familjeliv som gjort ett ul i v16 där tvillingen missades :eek: (den upptäcktes två veckor senare på RUL).
Men efter vecka 11 verkar det vara ganska ovanligt att det missas, så jag tror @Tassetass kan vara ganska lugn :D

(jag blev ju dock bara mer nervös av detta :rofl: )
När min mammaväntade mina yngsta syskon som nu är 22 år så vart det bara RUL oc läkaren säger då, jag ser tydligt två foster och ev ett tredje som ligger lite bakom -men det var bara en skugga.. Morsa blev lite nervös då detta blev barn nr 6 och 7 :D
 
När min mammaväntade mina yngsta syskon som nu är 22 år så vart det bara RUL oc läkaren säger då, jag ser tydligt två foster och ev ett tredje som ligger lite bakom -men det var bara en skugga.. Morsa blev lite nervös då detta blev barn nr 6 och 7 :D
Och jag som fasar över att detta ska bli nr 2 och en ev 3:a :D
 
Nytt läkarbesök idag pga mina blödningar. Blev sjukskriven en månad till och nu tvekar de inte längre, utan det är moderkakan som brister och blöder pga att det är en placenta praevia. Vila, lugn och ro samt i sedvanlig ordning totalt sexförbud. Kul...
Mina stjärnor jag fortfarande ser trodde läkaren beror på svajjigt blodtryck, men varje gång vi har tagit det så ha det legat bra, idag var det dessutom superbra 121/70 och så mycket stjärnor som jag sett senaste dygnet har jag inte gjort på ett bra tag. Bm som kollade blodtrycket tror ändå att det är det låga Hb som ligger och surrar på 100 som stör.
Går in i v21 idag och är fortfarande i mood att jag bara väntar och räknar veckor. Läste på mitt sjukintyg efter jag lämnat läkaren och innan jag körde till jobbet och lämnade det till chefen och där står hotande förtidsbörd. Känns sådär kul må jag säga.
 
Nytt läkarbesök idag pga mina blödningar. Blev sjukskriven en månad till och nu tvekar de inte längre, utan det är moderkakan som brister och blöder pga att det är en placenta praevia. Vila, lugn och ro samt i sedvanlig ordning totalt sexförbud. Kul...
Mina stjärnor jag fortfarande ser trodde läkaren beror på svajjigt blodtryck, men varje gång vi har tagit det så ha det legat bra, idag var det dessutom superbra 121/70 och så mycket stjärnor som jag sett senaste dygnet har jag inte gjort på ett bra tag. Bm som kollade blodtrycket tror ändå att det är det låga Hb som ligger och surrar på 100 som stör.
Går in i v21 idag och är fortfarande i mood att jag bara väntar och räknar veckor. Läste på mitt sjukintyg efter jag lämnat läkaren och innan jag körde till jobbet och lämnade det till chefen och där står hotande förtidsbörd. Känns sådär kul må jag säga.

Detta var inte alls kul att läsa :(. Finns det något man kan göra åt det eller är det bara vila som gäller och hoppas på det bästa?
 
Detta var inte alls kul att läsa :(. Finns det något man kan göra åt det eller är det bara vila som gäller och hoppas på det bästa?
Tja vila var receptet, fast han sa lite emot sig själv. För jag måste inte ligga i sängen utan kan vara igång och göra saker men för att moderkakan ska få läka så måste jag vila. Så jämförde han med ett sår, att det läker långsammare om man rör på det(vickar, vrider etc) då det sträcker i ärrbildningen. Men han trodde inte vanliga aktiviteter i sig skulle öka blödningarna. Bara det att när jag blöder så är blödningen "gammal" för det tar ett tag att tränga sig förbi moderkakan som är som en propp i en diskho typ... Alltså, när jag ser blödningen har den börjat mörkna och det är ju då jag redan behöver vila för avläkning. Ehhh jodå så att eh... Nåja, sex är dock den största faran då det i regel direkt irriterar livmodertappen med stötar och extra sammandragningar, så ska konvertera till nunna det närmaste halvåret tror jag, för orgasmer i sig var inte heller att föredra -så händerna på täcket liksom :wtf: ;)

Gårdagens dumhet: läkaren frågar om jag känt fosterrörelser? Japp fast de är väldigt oregelbundna (men väntar mig inget annat) svarar jag. Läkaren: ja men då hoppar vi över att kolla och lyssna...
Han ville inte kolla alls pga ökad risk för nya blödningar. Så bra egentligen, men hade varit mys att lyssna på hjärtljuden..
 
I övrigt har jag börjat med egenhändig terapi, eftersom jag har svårt att glädja mig för graviditeten med tanke på läget. Shoppar små kläder via tradera. Budade hem en baby björn bärsele för 51 :- igår. Samt virkar en mormorsfilt att ha i vagnen... Har ju inget sparat sen sist....
 
Måste få fingrarna ur och teckna en gravidförsäkring! Det sög liksom lite musten ur en efter missfallet så det var svårt att se i början att det var värt det. Tror jag har chans att få ut på försäkringen jag hade då men då måste jag ringa och det är svårt att motivera sig, särskilt eftersom det är fullt upp på jobbet.
 
Måste få fingrarna ur och teckna en gravidförsäkring! Det sög liksom lite musten ur en efter missfallet så det var svårt att se i början att det var värt det. Tror jag har chans att få ut på försäkringen jag hade då men då måste jag ringa och det är svårt att motivera sig, särskilt eftersom det är fullt upp på jobbet.

Kan du inte göra skadeanmälan på nätet?
 
Försökte med det men det fanns liksom inget alternativ som passade. Mejlade och fråga vad jag skulle välja och svaret var att det är bättre jag ringer så det blir rätt.

Jag förstår att det är jobbigt, men ring bolaget. Om du får ersättning, så kan du ju ha det som start på ett sparkapital till din kommande bebis.
 
Ja, det börjar ju bli dax att börja tänka på försäkring... Har någon av er börjat kolla runt?

Hade Trygghansa till sonen (och fortsatte med deras barnförsäkring), hoppas att de är bäst nu med :D
 
Jag förstår att det är jobbigt, men ring bolaget. Om du får ersättning, så kan du ju ha det som start på ett sparkapital till din kommande bebis.

Ja jag får ringa dom. Så himla svårt att hinna med privatsamtal på arbetstid bara. Men jag ska se om det går att ringa kvällar och helger också så får jag göra det.
 
Ja, det börjar ju bli dax att börja tänka på försäkring... Har någon av er börjat kolla runt?

Hade Trygghansa till sonen (och fortsatte med deras barnförsäkring), hoppas att de är bäst nu med :D

Vi kommer köra Folksam igen. Hade det med dottern och hennes barnförsäkring finns där och även flera av våra andra försäkringar. Tycker dom är bra :)
 
BF-Lista
Mars
1 mars, Lamborghini, 2:a barnet
2 mars, FengurLaugar, 2:a barnet
11 mars Girasol, 5:e barnet, flicka
14 mars, Rhinos, 1:a barnet, pojke
14 mars, Sined, 2:a barnet
17 mars Jast, 1:a barnet, pojke
27 mars, carmarnic, 2:a barnet
28 mars, Olina, 1:a barnet
April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
4 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
16 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet
Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Efter en tung gårdag med illamående och värk får den här dagen fem plus, tack vare en kropp som var hyfsat med på noterna igen. Avslutade med ett fantastiskt ridpass i mörker och halvstorm, och nu en alkoholfri öl på kökssoffan. Man behöver små ljusglimtar för att få perspektivet på rätt köl igen.
 
Gaaaah, detta illamående!
Kräker ca 1 gång i veckan fortfarande, övriga dagar är dock oftast bra, slipper tabletter de flesta dagarna (min mage tackar!).

Skulle börja karva första pumpan idag, halva lyckades jag :meh: Nu ligger jag framför tvn och tittar på idol och mår så illa att jag inte ens kan äta mitt godis :mad:

V17+4 idag, det jäkla skitet får gärna försvinna nu.... :meh:
 
Klockan 18 upptäcker jag att mina Lergigan komp är slut, så jag åker till apoteket bara för att upptäcka att jag inte har fler tabletter att hämta ut. Tydligen skrev läkaren bara ut en förpackning. Nu är min helg förstörd, med tabletterna kräks jag kanske 5 gånger/dag. Utan dem kräks jag 10-15 gånger. Jag vill bara gråta nu. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Hade planerat att träffa en kompis i morgon, gå på bio (min sambo åker bort över helgen), men nu kommer jag inte klara att göra någonting. Jag är så himla, himla ledsen.

Man kan inte åka till akuten för att få ett recept på Lergigan komp va? (Nej, det fattar jag ju att man inte kan, men finns det något annat sätt att få tag på dem?) :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 293
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 318
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp