Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har rul om 1.5, börjar bli nervöst :D

Egentligen ganska knast, jag är inte alls den oroliga typen under graviditeten (eller efteråt), men inför UL är jag alltid nervös. :confused: Varför vet jag egentligen inte, jag har ju känt lillknodden sparka (även om det inte är jätteofta), så all statistik säger ju att den lever och mår bra där inne. Men ja, nervös är jag ändå. :D

Har dessutom en vän som brukar sanndrömma, och hon är osäker denna gången på om det är tjej eller kille. Hon har även vissa misstankar om att det är tvillingar :eek: (<-- HJÄLP!!)
Har ju gjort ett vul i v8, och då var där bara en, åtminstone vad man såg.... ;) (min mamma påpekade så fint att det är lätt att de gömmer sig bakom varandra så tidigt, och eftersom det bara var ett väldigt snabbt vul så finns risken att man missat nr 2 iså fall. :P )
Har dessutom tvillingar i släkten (rakt ovanför mig i släktträdet), så chansen/risken finns där :)


Och efter att ha skrivit detta - nu inser jag varför jag är så förbaskat nervös denna gången :rofl:

Vet du om det händer att en tvilling kan gömma sig även vid KUB i v 12? Har RUL om några veckor och vill kunna förbereda mig på eventuella överraskningar. ;)
 
Vet du om det händer att en tvilling kan gömma sig även vid KUB i v 12? Har RUL om några veckor och vill kunna förbereda mig på eventuella överraskningar. ;)
Jag har ingen aning alls. Det var bara vad mamma sa till mig, och jag vet inte hur pass sant det är. Mycket möjligt hon sa så bara för att skrämma mig :D

Kub brukar de väl mäta och ha sig? Så då borde de se tycker jag... Mitt vul var bara för att konstatera att där var ett tickande hjärta (var på kk akut) innan de fortsatte fundera över vad som felade mig :p Max 1 minuts kollande alltså.
 
Jag har ingen aning alls. Det var bara vad mamma sa till mig, och jag vet inte hur pass sant det är. Mycket möjligt hon sa så bara för att skrämma mig :D

Kub brukar de väl mäta och ha sig? Så då borde de se tycker jag... Mitt vul var bara för att konstatera att där var ett tickande hjärta (var på kk akut) innan de fortsatte fundera över vad som felade mig :p Max 1 minuts kollande alltså.

Måste googla bara för det. :D
 
Måste googla bara för det. :D
En snabb googling säger att det inte verkar vara jättesvårt att missa en tvilling i v8, där var till och med en på familjeliv som gjort ett ul i v16 där tvillingen missades :eek: (den upptäcktes två veckor senare på RUL).
Men efter vecka 11 verkar det vara ganska ovanligt att det missas, så jag tror @Tassetass kan vara ganska lugn :D

(jag blev ju dock bara mer nervös av detta :rofl: )
 
En snabb googling säger att det inte verkar vara jättesvårt att missa en tvilling i v8, där var till och med en på familjeliv som gjort ett ul i v16 där tvillingen missades :eek: (den upptäcktes två veckor senare på RUL).
Men efter vecka 11 verkar det vara ganska ovanligt att det missas, så jag tror @Tassetass kan vara ganska lugn :D

(jag blev ju dock bara mer nervös av detta :rofl: )

Tack för googlingen! Sambon kommer dock bli besviken, han hoppas på tvillingar (för jag har sagt att det är hans största chans att få två barn). ;)
 
Tack för googlingen! Sambon kommer dock bli besviken, han hoppas på tvillingar (för jag har sagt att det är hans största chans att få två barn). ;)
Gaah. Man ska inte sitta och googla sånt när man har lite att göra på jobb. Tusan vad jag varit nervös över detta idag :rofl:
 
Åhhh va söt dottern är mot bäbisen i magen! :love: I morse när jag skulle klä henne så satte jag mig på toastolen som vanligt för att få en bättre arbetsställning när jag hjälper henne. Hon kramar mig en massa som hon brukar och så skulle magen ha kram och även puss. Sen klappar hon i händerna, jättenöjd och säger att nu blev bäbisen glad! :D Underbara unge!
 
Har rul om 1.5, börjar bli nervöst :D

Egentligen ganska knast, jag är inte alls den oroliga typen under graviditeten (eller efteråt), men inför UL är jag alltid nervös. :confused: Varför vet jag egentligen inte, jag har ju känt lillknodden sparka (även om det inte är jätteofta), så all statistik säger ju att den lever och mår bra där inne. Men ja, nervös är jag ändå. :D

Har dessutom en vän som brukar sanndrömma, och hon är osäker denna gången på om det är tjej eller kille. Hon har även vissa misstankar om att det är tvillingar :eek: (<-- HJÄLP!!)
Har ju gjort ett vul i v8, och då var där bara en, åtminstone vad man såg.... ;) (min mamma påpekade så fint att det är lätt att de gömmer sig bakom varandra så tidigt, och eftersom det bara var ett väldigt snabbt vul så finns risken att man missat nr 2 iså fall. :P )
Har dessutom tvillingar i släkten (rakt ovanför mig i släktträdet), så chansen/risken finns där :)


Och efter att ha skrivit detta - nu inser jag varför jag är så förbaskat nervös denna gången :rofl:

Vi har också fått siat om tvillingar :nailbiting: spännande värre , men vore nog skönt med bara en till att börja med :angel:

Min sambo har tvillingar i hela sin släkt men jag har inga anlag så det vore en vanlig lyckträff isf. Kanske ser man det på KUBtestet jag ska göra på måndag(?) Annars har jag sex veckor kvar till RUL...



Ska bli spännande att höra om det är tvillingar du bär @vilse !!
 
Vi har också fått siat om tvillingar :nailbiting: spännande värre , men vore nog skönt med bara en till att börja med :angel:

Min sambo har tvillingar i hela sin släkt men jag har inga anlag så det vore en vanlig lyckträff isf. Kanske ser man det på KUBtestet jag ska göra på måndag(?) Annars har jag sex veckor kvar till RUL...

Ska bli spännande att höra om det är tvillingar du bär @vilse !!


Det är väl mamman som bär på tvillinganlaget? Risken/chansen bör inte vara jättestor för din del :).
 
Jag har RUL imorgon och det ska verkligen bli spännande att se det lilla livet. Har inte varit på ultraljud tidigare så det är första gången vi får se bebisen.

För övrigt har mina foglossningsbesvär minskat rejält efter helgen och nu känner jag knappt av det alls, peppar peppar. Har lärt mig att det blir värre av att lyfta tungt och snedbelastat så det undviker jag. Bebisen är livlig i magen och jag känner den flera gånger per dag och det blir dessutom bara tydligare och tydligare. Längtar tills sambon kan känna. Han är lite avundsjuk på att jag kan känna den och inte han.
 
Det är väl mamman som bär på tvillinganlaget? Risken/chansen bör inte vara jättestor för din del :).
Nej precis jag bär inga anlag så isf skulle det vara enäggstvillingar och den chansen är ju lika stor för alla. Det blir väl värre för en eventuell dotter sen ;)
 
Troligen inte, men är du orolig så ring bm/förlossning/gynakuten :)

Pratade lite med min mor som fått flertalet barn och hon trodde inte det var någon fara. Jag har inte mer ont än innan jag red, det stramar lite i nedre delen av magen. Avskyr att inte ha någon rutin och kunna förklara sånt som känns i och kring magen :nailbiting:
 
Jag tror jag börjar få lite sammandragningar när jag hållt igång en del. T.ex igår när jag var ute och gick i rätt snabbt tempo. Minns inte när det startade med dottern, vet bara att jag hade väldigt mycket sammandragningar genom graviditeten.
 
Ja det gjorde nog lite ont men inget jag hade reflekterat över om det inte vore för graviditeten. Red direkt vidare, och kändes inget efter och inget idag @FengurLaugar
 
Nu kommer en rapport från mig efter UL. Vi blev tillbakaflyttade från 20/3 till 14/3 och vi väntar en pojke :D! Allt såg bra ut men lårbenet var inte så stort som det borde vara i förhållande med huvudet (skiljer 11 dagar i tillväxt) så vi ska gå på en extra koll i nästa vecka för att säkerställa att det inte är någon fara. Det kan finnas risk för kromosomavvikelse men med tanke på min ålder och eftersom allt annat såg bra ut bör det inte vara någon fara :). Det känns tryggt ändå och kan inte påstå att jag känner någon större oro över "avvikelsen".

BF-Lista
Mars
1 mars, Lamborghini, 2:a barnet
2 mars, FengurLaugar, 2:a barnet
11 mars Girasol, 5:e barnet, flicka
14 mars, Rhinos, 1:a barnet, pojke
17 mars Jast, 1:a barnet, pojke
27 mars, carmarnic, 2:a barnet
28 mars, Olina, 1:a barnet
April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
4 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
16 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet
Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 293
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 318
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp