Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag tror det i alla fall, läste det någonstans. Och det är enda anledningen, som jag kan få det till, att vi inte får full bonus. Annars verkar det ännu märkligare... Men öht är det här en djungel. Jag känner mig rätt korkad när vi ska planera det här.
Det har jag inte sett någonstans, utan snarare att det står att eftersom man har rätt att ta ut föräldradagar under flera år så kan det ta lång tid innan bonusen betalats ut till fullo.
 
Det har jag inte sett någonstans, utan snarare att det står att eftersom man har rätt att ta ut föräldradagar under flera år så kan det ta lång tid innan bonusen betalats ut till fullo.

Hmm, då är det ännu skummare att vi enligt Försäkringskassans sida inte fick full pott. Jag minns faktiskt inte var jag läste det.
 
Nu har jag skrivit den sista ordinarie tentan för den här terminen. Frågan är bara om jag har noll, en eller två omtentamen att ta mig igenom samtidigt som C-uppsatsen ska skrivas... :p Att jag ska ha barn där också orkar jag inte ens tänka på...
 
Vart hos BM i dag. SF-måttet har hoppat upp 2 kurvor, kommet jag att få en jättebebis med den här magen?
Kan vara, men kan även vara att där är mycket fostervatten, felmätt, din bebis har mycket plats ect ect etc etc. Förra gången låg jag längst ner för vad som räknas som normalt (dvs en bit under genomsnittet), sonen vägde ändå 3440 g (genomsnitt är 3500 g)

Och jag hoppas att jag är synkad med dig i så fall :angel:. Och eftersom jag och @vilse verkar synkade så blir det kanske trippelfödsel i tråden snart :D

3 bebisar innan veckan är slut låter bra! :D
Har du haft några känningar under dagen? Inga här alls..... Börjar undra om jag inte inbillade mig allt inatt? :confused:
 
Ja jag tror det i alla fall, läste det någonstans. Och det är enda anledningen, som jag kan få det till, att vi inte får full bonus. Annars verkar det ännu märkligare... Men öht är det här en djungel. Jag känner mig rätt korkad när vi ska planera det här.
Dagarna på lägsta nivå är inte grundande, inte heller de första 60 dagarna hos var och en (de man inte kan ge bort). Tar man dubbeldagar så räknas inte heller dom in jämställdhetsbonusen.
 
Vi har inte planerat ledigheten alls. Jag vill gärna börja jobba så snart jag kan och vill att sambon ska få möjlighet att få mycket tid med lillan från början. Vi har sån tur att sambon styr sina arbetstider helt själv och verksamheten jag förestår är igång dygnet runt så jag kommer med kort varsel kunna be om att få jobba dom tider som funkar för oss och ingen av oss måste vara ledig på heltid om vi pusslar lite med tiderna. Svårt att veta hur många dagar man ska plocka ut men vi ska satsa på att ta ut så få som möjligt första året när det är möjligt att spara...
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
3 bebisar innan veckan är slut låter bra! :D
Har du haft några känningar under dagen? Inga här alls..... Börjar undra om jag inte inbillade mig allt inatt? :confused:

Jag har inte haft några känningar men tycker att om man jämför för en vecka sen så kan det möjligtvis vara att det känns lite annorlunda men jag vet inte... Man letar ju absolut inte tecken på att det är på G.... ;):p
 
Ja precis så inte letar vi tecken inte... som sagt det gör ju bara dårar....:angel::D
Jag kör tugga-is-tricket idag.
Fyll ett stort glas med is - tugga i dig allt snabbt.
Borde bli rejält kallt för mini = hon borde bestämma sig för att komma ut inatt. Visst? :angel:

/Erkänd dåre :D
 
Skönt att höra!

Dock verkar inte extrakontroller och oro nödvändigtvis hänga ihop, det känns som att det ganska ofta är båda hängslen och livrem, vilket förstås är jättebra. Jag går på extra kontroll en gång i veckan nu för att jag vid ett par tre tillfällen under några veckors tid fått lite flimmer och dansande prickar framför ögonen. Trots exakt noll andra symtom vill de kolla blodtryck och urin lite oftare just "för säkerhets skull" eftersom jag står på blodförtunnande.

Nämnda extrakontroll var utan anmärkning, blodtrycket var bra (trots att jag var där precis innan jag skulle skriva tenta :p ) och likaså urinen. Känns skönt, hade varit träligt att det skulle börja krångla nu när det är så kort tid kvar.
 
Men det är gott! :D Och ett bra sätt att få ner kroppsvärmen på :p

Har alltid tyckte det är gott att tugga is, men denna graviditeten har varit extrem. Sitter och tuggar i mig is flera dagar i veckan :p

Och jag välkomnar den extra kroppsvärmen! Det här är den första vintern i mannaminne jag inte frusit konstant, kan till och med självtorka efter duschen vilket jag nog aldrig kunnat göra. Är dock inte för varm på något sätt utan graviditeten har gjort mig perfekt tempererad. :D
 
Och jag välkomnar den extra kroppsvärmen! Det här är den första vintern i mannaminne jag inte frusit konstant, kan till och med självtorka efter duschen vilket jag nog aldrig kunnat göra. Är dock inte för varm på något sätt utan graviditeten har gjort mig perfekt tempererad. :D
Lyx. Jag fryser som vanligt, tills kvällen kommer och min kropp börjar svullna, då kommer värmen med (även om den inte är störande egentligen) :p
 
Lyx. Jag fryser som vanligt, tills kvällen kommer och min kropp börjar svullna, då kommer värmen med (även om den inte är störande egentligen) :p

Du märker av svullnaden så tydligt på kvällen, alltså? Jag är också lite svullen numer, men det känns rätt jämt över dygnet. Märker dock av det mer om jag sitter still länge, t.ex. om jag åker bil långt.
 
Jag kör tugga-is-tricket idag.
Fyll ett stort glas med is - tugga i dig allt snabbt.
Borde bli rejält kallt för mini = hon borde bestämma sig för att komma ut inatt. Visst? :angel:

/Erkänd dåre :D

Haha kanske ska prova det :D

Jag funderar om man fyller på uppifrån så borde det ju trycka ner bebisen och ut, eller :angel:
 
Och jag välkomnar den extra kroppsvärmen! Det här är den första vintern i mannaminne jag inte frusit konstant, kan till och med självtorka efter duschen vilket jag nog aldrig kunnat göra. Är dock inte för varm på något sätt utan graviditeten har gjort mig perfekt tempererad. :D

Det stämmer på mig med, brukar sitta och frysa på mitt kontor hela vintern (har tom fått ett extra element att ha på) men i vinter har det varit perfekt temp på rummet :up:;)
 
Du märker av svullnaden så tydligt på kvällen, alltså? Jag är också lite svullen numer, men det känns rätt jämt över dygnet. Märker dock av det mer om jag sitter still länge, t.ex. om jag åker bil långt.
Jepp, såfort jag sätter mig i soffan på kvällen kommer krypningarna i benen. Dagtid märker jag oftast inget även om jag sitter på samma sätt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 852
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 006
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 234
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp