Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu behöver jag lite rådfrågning.

Jag och mannen funderar på att åka till min familjs fritidshus i påskhelgen. Som en liten weekend tillsammans innan bebisen kommer. Förutsatt att jag fortfarande mår bra då såklart. Jag kommer vara i v 37 då, men jag mår fortfarande hur bra som helst bortsett från lite svullna fötter och onda händer. Hade "lite högt men fortfarande normalt" blodtryck sist hos barnmorskan. Jag ska tillbaka till bm på tisdag så jag får väl rådfråga henne och har det hänt något mer med blodtryck eller urinprov eller liknande får vi väl avstå.

Men jag har fått en del kommentarer från folk (som dessutom inte känner till det där med blodtrycket) om hur knäppt det är att åka bort så sent i graviditeten. Huset ligger 3 timmar hemifrån och 40 min från närmsta sjukhus/förlossning. Jag har inte tänkt så mycket på det alls (folk får väl barn i den delen av landet också i värsta fall ;) ) men blir lite fundersam efter alla kommentarer.
Jag säger som de andra - klart ni ska åka! För att vara på säkra sidan så kan ni ju alltid ta med babyskyddet och en liten bb-väska, om i fall att. :)

Nej, tyvärr :(. Här jobbar kroppen emot mig och visar inga tecken på att vilja trycka ut ungen.
:(
Nä det är lugnt här..... :down:
:(

Vi verkar synkade vi tre i varje fall.... :cautious:
 
Varit och lämnat sonen på dagis, och sedan handlat lite i lokala ica butiken. Och herregud vad trött jag är sen :eek: Kroppen är så slut så det känns som om jag ska kräka av trötthet.. :(
Snälla, ge mig tillbaka min kropp, jag är trött på detta :arghh: *ligger och skriker på golvet som värsta trotsiga ungen. Vill Inte Mer!*
 
Nu behöver jag lite rådfrågning.

Jag och mannen funderar på att åka till min familjs fritidshus i påskhelgen. Som en liten weekend tillsammans innan bebisen kommer. Förutsatt att jag fortfarande mår bra då såklart. Jag kommer vara i v 37 då, men jag mår fortfarande hur bra som helst bortsett från lite svullna fötter och onda händer. Hade "lite högt men fortfarande normalt" blodtryck sist hos barnmorskan. Jag ska tillbaka till bm på tisdag så jag får väl rådfråga henne och har det hänt något mer med blodtryck eller urinprov eller liknande får vi väl avstå.

Men jag har fått en del kommentarer från folk (som dessutom inte känner till det där med blodtrycket) om hur knäppt det är att åka bort så sent i graviditeten. Huset ligger 3 timmar hemifrån och 40 min från närmsta sjukhus/förlossning. Jag har inte tänkt så mycket på det alls (folk får väl barn i den delen av landet också i värsta fall ;) ) men blir lite fundersam efter alla kommentarer.

Håller med alla andra - åk!

40 minuter till ett sjukhus är ju ingenting, finns ju folk i centrala Stockholm som inte tar sig snabbare än så till närmsta sjukhus. Men du, be BM skriva ut din journal så du kan ta med den. Det gjorde min BM när jag åkte upp till fjällen i v 35, det tyckte jag var himla smart. :)
 
Behöver man en skötväska gjord för ändamålet eller går det lika bra med en "vanlig" väska?
 
Nu behöver jag lite rådfrågning.

Jag och mannen funderar på att åka till min familjs fritidshus i påskhelgen. Som en liten weekend tillsammans innan bebisen kommer. Förutsatt att jag fortfarande mår bra då såklart. Jag kommer vara i v 37 då, men jag mår fortfarande hur bra som helst bortsett från lite svullna fötter och onda händer. Hade "lite högt men fortfarande normalt" blodtryck sist hos barnmorskan. Jag ska tillbaka till bm på tisdag så jag får väl rådfråga henne och har det hänt något mer med blodtryck eller urinprov eller liknande får vi väl avstå.

Men jag har fått en del kommentarer från folk (som dessutom inte känner till det där med blodtrycket) om hur knäppt det är att åka bort så sent i graviditeten. Huset ligger 3 timmar hemifrån och 40 min från närmsta sjukhus/förlossning. Jag har inte tänkt så mycket på det alls (folk får väl barn i den delen av landet också i värsta fall ;) ) men blir lite fundersam efter alla kommentarer.

Oj, jag skulle inte vara minsta orolig. Jag ska oxå bort i påsk, 30mil hemifrån och är i v 40 då.. Jag är inte orolig :)
 
@Imogen Jag tycker också att du ska åka, packa med bbgrejjerna bara utifall. Låter mysigt.
Jag är också sugen på att ta en tur till stugan just nu men min rygg skulle inte palla med bilresan dit och tillbaka. Inte ens ett biobesök går det att roa sig med längre för att det inte går att sitta bekvämt utan att det känns som om ryggen ska gå av och bäckenet gå i tusen bitar.
Mest av allt har jag lust att bara ge upp nu, parkera mig i soffan och bara äta och sova. Jag är så jävla less på att ha ont :arghh:
 
Oj, jag skulle inte vara minsta orolig. Jag ska oxå bort i påsk, 30mil hemifrån och är i v 40 då.. Jag är inte orolig :)

Låter bra. Jag var inte heller ett dugg orolig men är andra tyckte att jag borde vara det så började jag ju fundera på om det var jag som var knäpp :p
 
Oj @Elisha den trippen skulle jag inte vara lika sugen på :o. Har BF på påskdagen och lämnar nog inte staden, dels för att sambon jobbar, och dels för att jag i såna fall får köra själv.
 
Senast ändrad:
@Imogen, nu ligger jag ju några veckor efter och kommer gå in i vecka 33 i påsk men jag ska till Gotland, det finns ju sjukhus där också. 3 timmar hinner ni ju nästan hem på om nåt händer!
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet


Stort grattis!
 
Lite dålig statistik just nu, 2 av 8 beräknade marsbebisar som kommit i rätt månad :eek:

Tur vi har några dagar på oss att ändra statistiken :p
Var det inte du som tyckte att det blev fel med statistiken när vi hade två för tidigt födda marsbebisar och att statistiken kunde rättas till genom att fler sedan gick över? Isf skyller jag min övertid på dig :devil:;)
 
Varför jag inte gillade föräldragruppen (eller rättare sagt de som höll i den): fick just ett mail därifrån och trots att ALLA deltagare lämnat sin mailadress (mailet innehöll en lista med allas mailadresser) har mailet endast skickat till... Gissa? Jo, mammorna.

Blä.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 852
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 005
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 231
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp