Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, nä, det är lite långt i det tillstånd vi kommer befinna oss i, tyvärr ;).
usch ja, jocke tycker vi ska åka till ystad istället (födde där förra gången och det var suuuuper :love: ) men bara det tycker jag är lite väl långt :p (bor på annat ställe nu).
Bara tanken på att åka till Halmstad istället får mig att bli blek hahah :D
 
usch ja, jocke tycker vi ska åka till ystad istället (födde där förra gången och det var suuuuper :love: ) men bara det tycker jag är lite väl långt :p (bor på annat ställe nu).
Bara tanken på att åka till Halmstad istället får mig att bli blek hahah :D
Det är helt ok. Känner mig lite dissad, men jag kommer över det ;).
 
Idag ska jag ensam sätta mig på tåget till Göteborg med tung väska, tung tygkasse och en hund. Plus magen :nailbiting: Och imorgon ska jag och magen på punkspelning :nailbiting: Det ska bli kul men jag har ingen aning om hur jag ska orka :angel:
 
Idag ska jag ensam sätta mig på tåget till Göteborg med tung väska, tung tygkasse och en hund. Plus magen :nailbiting: Och imorgon ska jag och magen på punkspelning :nailbiting: Det ska bli kul men jag har ingen aning om hur jag ska orka :angel:
Det går säkert jättebra, ha så kul!
 
300g upp sen förra torsdagen och totalt drygt 800g sen hon föddes för tre veckor sen :) Växt 4 cm så nu är hon 53 cm lång :D
Nästa besök tog vi om två veckor eftersom hon går upp så bra och då skulle vi ha ett mammasamtal också :)
 
Vart hos BM i dag. SF-måttet har hoppat upp 2 kurvor, kommet jag att få en jättebebis med den här magen?
Har du bytt BM? För mig skilde det jättemycket mellan två BM, fast åt andra hållet. Dvs. jag fick ett mindre mått med min nya :).
 
Hur länge har ni tänkt vara hemma? Vi har planerat som så att jag börjar och är hemma 7 månader, och i sommar är båda hemma 10 veckor tillsammans. I höst går pappan hem och är hemma lika länge.

Förhoppningsvis går jag inte tillbaka till mitt jobb mer än på timmar för att försörja min alternativa plan jag närt och sparat en buffert till under en lång tid:). Hoppas kunna jobba på det under sommaren också.


Vi delar dagarna på mitten. Jag är hemma till mitten av augusti, då tar min sambo över och är hemma två månader, alltså till mitten av oktober. Sen är jag hemma tills någon gång efter jul när jag förhoppningsvis hittat ett nytt jobb som jag kan hoppa på. Då är han ledig typ den tid han har kvar.

Jag stör mig lite på att vi inte får all jämställdhetsbonus eftersom man tydligen måste dela dagarna 50/50 under ett och samma år. Fånigt, tycker jag.
 
Jag stör mig lite på att vi inte får all jämställdhetsbonus eftersom man tydligen måste dela dagarna 50/50 under ett och samma år. Fånigt, tycker jag.

Ett och samma kalenderår? Det låter ju jättemärkligt. Men märkligt om det även är under ett år oavsett.
 
Ett och samma kalenderår? Det låter ju jättemärkligt. Men märkligt om det även är under ett år oavsett.

Ja jag tror det i alla fall, läste det någonstans. Och det är enda anledningen, som jag kan få det till, att vi inte får full bonus. Annars verkar det ännu märkligare... Men öht är det här en djungel. Jag känner mig rätt korkad när vi ska planera det här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 854
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 006
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 234
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp