Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Glamoroza ox

Trådstartare
Sitter och kollar på barnvagnar.
Vet vad för någon jag vill ha, men i sambons ögon är den för dyr
att köpa ny så jag kollar på begagnade oxå.
Men som sagt, hittar jag en bra, till "rätt" pris så nog :devil: är den svart !!

Blir galen :bump::crazy:
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Vi kommer köpa en begagnad svart, service kostar 400:- å då byter de ut alla nitar och man får nya däck osv.

Svart blir den för vi vet inte vilket kön det är för det första, men största anledningen att våran vagn inte kommer bo inne i stan och rulla på rena, plana fina vägar.

Dessutom har jag inte hittat någon snygg annan färg :p
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Vi bor på en knagglig & bagglig, dammig grusväg där enda "dammfria" asfaltsvägen är E6:an.

Vet inte heller könet på den lilla inneboende elitgymnasten,
men vill gärna ha en ljusare vagn..
Svart känns så varmt när solen skiner på den.
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Som oss då, fast vi har inte så lång väg upp till asfalten men min bebbe kommer få åka in och ut ur stallet och på ridbanan oxå ;)

Jag tycker de där lite creme färgade är snygga, kanske inte dammet syns :angel: Men jag vet ju hur duktog jag och sambon är på att hålla oss + allt vi äger rent, så här blir det ingen ljus vagn, if kanske den kommer ha en snygg "cammo" färg när barnet vuxit ur den :D
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Det finns en rolig barnvagn som heter Happy & finns i olika färger, är sugen på rosa eller grön beroende på vad det blir för kön, mina vänner & mamma säger att jag inte får ha en rosa till en pojke, tänk vad alla är fast i könsroller jämt:angel:
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Tror nog dammet syns bättre på svarta vagnar är på beige/creme.

Förmodligen kommer nog *liten* få följa med till stallet här oxå.

Jag är oxå en riktigt skitgris.. Kan omöjligt gå mellan ytterdörren & bilen utan att bli sketen. Och då behöver jag ändå inte vara när något..
Backar så gott som alltid in bilen för att jag ska undvika att stryka mig mot dragkroken (har kulskydd men vad hjälper det)
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Svart är en bra färg därför att den "håller" i längden.
Köp en med en massa färger på till ettan och få barn nått år senare och du byter ut vagnen snabbare än kvickt!! :D ;)

Vi har en svart, ja fast det är ett grön/gult rutmönster också, lite diskret så.. den håller än faktiskt (i mode alltså), ja annars också :bow:.

Är verkligen glad att vi köpte ny vagn till ettan, en begagnad (klart det finns ju begagnade som i stort sett är nya men hittade inga sådana när vi skulle köpa) då våran vagn i stort sett vart ute (med barn i) i snart 5 år, bägge barnen har använt den för att sova middag.
Eller nu ska jag rätta mig, 4 år blir det, för sista året sov sonen mest inne... men sina första 3 år sov han alltid i vagnen, och dottern nu 1½ gör samma sak.

Nu yrar jag.. ska gå och natta kudden tror jag.... :smirk:
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Om jag fick välja helt själv & få vagnen uppsydd helt utanför fabrikatets färgval så skulle jag nog ha en ljusare blå variant inblandat oavsett kön, bara för att JAG gillar blått :D
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Har också reagerat på alla svarta vagnar, dels för att de måste bli vansinnigt varma i sol och sen att de är så dystert.
Barn ska ha glada starka färger.
Vi hade en röd vagn till våra tre barn, när vi köpte den -86 skulle allt vara grått men konstigt nog tyckte alla att vår vagn var så fin.
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Vi har en svart/brun som duovagn, det var sambon som bestämde färgerna då han vill vara så diskret som möjligt. Men med tanke på hur ofta han är ute och går med sonen så valde jag fägen på sittvagnen (svart och turkosblå) samt olivfärg (brunaktig och limedetaljer) på syskonvagnen.
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Jag valde en ljus barnvagn (Emmaljungas Copper), för jag kunde inte heller begripa varför de flesta väljer svart. Nu har jag ju fått barn på våren och svart känns rätt ute då, vill inte tänka på hur varmt det kan bli i vagnen.
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

När vi köpte vår vagn för nån månad sedan var vi också på jakt efter en begagnad då vi tycker det är hutlöst dyrt med en ny vagn. Hade dessutom bestämt oss för en Emmaljunga edge duo combi och jag ville prompt ha en röd vagn.

Hade tur och hittade en jättefin -06:a som är svart och röd. Så alla vill inte ha helt svart vagn:)
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Min syster har svart och jag kan faktiskt inte påstå att den blir varm inuti. Har hört lite samma diskussion om kläder tidigare, finns ju en del ökenlevande människor som bär svarta Bhurkaliknande kläder.

Då var resonemanget att det UNDER det svarta faktiskt var svalt.
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

För att jag helt enkelt tycker att det är snyggast. Den fräcka camofärgade skötväskan som sambon köpte bara nån vecka efter att vi konstaterat + på stickan kommer passa urbra till :D
Jag kompletterar hellre med andra färger o varierar mej lite än binder mej till en fräck färg på barnvagnen, förhoppningsvis kommer det syskon senare som vagnen ska användas till, svart är tidlöst.

Vi har bestämt oss för en ny svart Emmaljunga Sport Classic, lift kommer vi kolla efter på blocket. Men själva vagnen ville jag ha ny, eftersom vi ändå får hjälp av våra föräldrar att betala den så..
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Om du har svart vagn kan du alltid ha en fräsig åkpåse.

Jo, det är klart man kan..
Men känner ändå att jag inte vill ha en svart.

Konstigt nog tycker jag att man ser mer & fräckare färger på
"billighetsvagnar" (kan ha fel)

Fast då känns det lite dumt att välja en sådan vagn bara för färgens skull när man kanske inte gillar vagnen i övrigt :smirk:
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Jag har bara haft beg blå vagnar. Enfärgad marinblått går väl också an men hade jag fått välja färg på UJ:n vi har nu hade jag hellre haft svart.

Det är tidlöst, lätt att sälja vidare och matchar allt annat man har i och på vagnen. De svarta vagnarna var dyrare och såldes snabbare på blocket :p

Fy farao för alla äckliga MÖNSTER på vagnar, hur mycket har ni inte hunnit tröttna på dem till nästa eller nästnästa barn ? Jag höll på att kräkas på den diskreta rut-randen på syskonvagnen vi hade en period :o Jag menar - då är det en ful blå-grön mönsterkant någonstans, det skär sig totalt om man har något annat mönster på åkpåse, filt eller barn :p

Jag kunde iofs tänka mig en knallröd vagn för det skulle minstingen gilla. Men då fick den vara VÄLDIGT enfärgad :D
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

VI letade en hyffst fräsch begagnad vagn inte äldre än-05, ville helst ha en i lite gladare färg men huh när man hade ett märke man kommit fram till att man vill ha och tja handtagstyp osv då blev det otroligt begränsat utbud :o
Så det blev en svart med lite rött & denim, en -06 som vi är nöjda med i övrigt.
Visst hade vi kunnat köpa en helny, men det kändes lite väl häftigt på något vis, ut på leriga grusvägar, hästhagar osv.
Den har redan fått tjänstgöra som saltstens utdragare, ja korgen under alltså :D
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

När vi väntade "ettan" så köpte vi en ny barnvagn. Vi hittade en som var förra årets modell och därför nedsatt i pris. Den var grå och svart, och det var egentligen det enda jag hade emot den. Tycker egentligen att den är skittrist i färgen och har tyckt hela tiden. Men vi fick 1500 kr nedsatt prís jämfört med nyaste modellen så färgen var av underordnad betydelse...
 
Sv: Varför väljer de flesta SVART barnvagn!

Har också reagerat på alla svarta vagnar, dels för att de måste bli vansinnigt varma i sol och sen att de är så dystert.
Barn ska ha glada starka färger.
Vi hade en röd vagn till våra tre barn, när vi köpte den -86 skulle allt vara grått men konstigt nog tyckte alla att vår vagn var så fin.

Det här håller jag inte med om. Vi har en svart vagn och när jag känner i den när solen skiner så är de¨n inte ett dugg varmare än den beige som jag jämför med.

Sen att barn ska ha starka glada färger. Vem bestämmer det? Har tom läst forskning om att det kanske inte är bra för barn att ha så mycket starka färger runt sig jämt. Att lugna färger kanske är bättre. Dessutom, kan man inte ha färg till barnen bara för att vagnen är svart?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2
Svar
39
· Visningar
1 579
Senast: Acto
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: Takire
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp