Varför tvinga barnen att sova när dom inte vill?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför tvinga barnen att sova när dom inte vill?

Han skulle med glädje ligga hemma i sängen tills klockan 12 och sen gå upp och dona runt.

Underskattar du inte honom nu? De allra, allra flesta barn (och vuxna) vill vara med i den sociala gemenskapen och fungera som andra. Om man kommer för sent till skolan ofta, eller inte kommer alls, får man inte bara problem med lärarna - klasskompisarna stör sig oxå på en sådan avvikare.

Det finns familjer där barnen är helt utlämnade åt sig själva, för föräldrarna skiter i allt. Dessa barn klarar sig ofta dåligt i skolan, men nog sjutton kommer de dit.
 
Sv: Varför tvinga barnen att sova när dom inte vill?

Jag ska börja med att säga att jag inte läst nån bok alls, av någon som helst psykolog eller "förståsigpåare", mer än några lösryckta stycken av olika folk, av den enkla anledningen att jag bara blir irriterad och stressad av att barn ska fostras av olika teorier :devil: När min dotter föddes var jag intresserad av olika "tips" mm mm, men snart nog insåg jag att allt fungerade bäst om jag följde mitt eget huvud och hjärta... Och jag måste säga att vi fungerar bra i vår familj idag, med bra tider vad gäller sänggående och mat tex. Men det krävs lyhördhet från min/vår sida samt styrning i olika grad, för om vi skulle låta barnen välja själva skulle det INTE funka!!
 
Sv: Varför tvinga barnen att sova när dom inte vill?

Nej, jag underskattar inte honom - han skulle nog gå sporadiskt till skolan. Han skulle inte gå varje dag.

Han är inte rädd för att vara avvikande på det viset, inte ännu iallafall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 950
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Queen
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 443
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp