Varför rider vuxna utan hjälm och skyddsväst egentligen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han säger väl ingenting om att känna sig trygg? Han gör ett test på hur tre olika hjälmar skyddar mot skallskador. Det är nyttigt att se hur innanmätet i hjälmen spricker. Hellre hjälmen än mitt skallben.
Det stå skrivet i STOR TEXT längst upp.
Ny regal for 4/11/2017 men inte klar om värt godkänd EN safety ska ligga...så typisk....karen främfor hästen.
 
Det stå skrivet i STOR TEXT längst upp.
Ny regal for 4/11/2017 men inte klar om värt godkänd EN safety ska ligga...så typisk....karen främfor hästen.


Ah! Texten läste jag inte ens. Jag bara tittade på filmen. :)

Jag känner inte att det gör någon skillnad varför jag använder hjälm egentligen? Så länge hjälmen gör sitt jobb om jag ramlar av. Jag kan vara stencool, professionell beridare sedan 20 år och ändå flyga av och krossa skallen. Eller nybörjare på ridskolan med ledare, och flyga av och krossa skallen för att hästen blir biten av en blinning och får flippet.

Ser inte riktigt att trygghet och brist på huvudskydd är samma sak. Jag är inte rädd för min cykel, men använder hjälm ändå. Är inte rädd för bilen men använder bälte. Är inte rädd för min gamla valack men använder hjälm ändå.
 
Ah! Texten läste jag inte ens. Jag bara tittade på filmen. :)

Jag känner inte att det gör någon skillnad varför jag använder hjälm egentligen? Så länge hjälmen gör sitt jobb om jag ramlar av. Jag kan vara stencool, professionell beridare sedan 20 år och ändå flyga av och krossa skallen. Eller nybörjare på ridskolan med ledare, och flyga av och krossa skallen för att hästen blir biten av en blinning och får flippet.

Ser inte riktigt att trygghet och brist på huvudskydd är samma sak. Jag är inte rädd för min cykel, men använder hjälm ändå. Är inte rädd för bilen men använder bälte. Är inte rädd för min gamla valack men använder hjälm ändå.

Fick inte igång filmen.
 
Nu har nog alla argument kommit fram i den här diskussionen, för den här gången. Inkluderat diverse pajkastning i sandlådan.
Nu får tråden dala ner i arkivet. //moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp