Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant! Jag har själv försökt värdera min häst, för skojs skull och för att mina mindre hästkunniga vänner tycker om att fråga hur mycket hon är värd Man kan ju tänka sig att jag skulle kunna ta prisest vi köpte henne för och +a och -a på det, men vi fick henne så sjukt billigt så det känns inte rätt.. Och nån gång i framtiden kommer jag att sälja hästar så jag behöver lära mig!
Arizona: Har vi? Det minns jag inte....
Jasså. Den tråden måste jag ha missat. Om du kommer ihåg vilken det var får du gärna länka!
Haha! Det är ju just det som är grejen! För mig är hon givetvis värd en förmögenhet, men man måste ju vara realistisk när man börjar tänka på vad hon faktiskt kan vara värd
Men då kanske ni kan hjälpa mig med en objektiv bedömning... Vad skulle ni ge för en nioårig Quartervalack som i grunden är välutblidad, men som inte gjort så mycket, alltså inte tävlat? Bara kul att höra!
okej, min första tanke är vad innebär välutbildad för dig ? kan vara väldigt olika beroende på vem du frågar. och inriktning? Därav svårt att sätta pris.
Stadig form? byter? spinner stoppar?övergångar? temperament?
sen beror det på om hästen är så cool så man sulle kunna köpa den till sin åtta åriga dotter som läromästare eller även den äldre oerfarna ryttaren? och om den skulle kunna gå bra (fortfarande är talangfull) på banan.
Så inte så lätt att sätta pris om man inte vet mer /E
Låter som om det är en stadig bra hobbyhäst som säkert kan tävlas lite men även passa hela familjes behov... dock kanske inte allt sitter perfekt. en sådan häst skulle jag säga ligger marknadsmässigt på 50- 120 000 (fortfarande svårt att säga mer exakt).
Dock skulle jag som hobbyryttare / små tävlingar inte vilja betala 120 för ngt halvfärdigt lugnt och tryggt. Men det är ungefär där marknaden är idag.
/E
120.000? för en halv färdig 9 årig pleasure?
RIGHT
Hell Fire
I can buy 10 - 12 good horses for that price
Az
Om någon mer vill spåna på pris, exempelhäst 2:
9-årigt paintsto (solid) som tävlas på B-nivå med placeringar i Trail, Pleasure och Reining. Helt orädd och trygg, (gick i studentkortegen i innestan) har gått tornerspel (show, inte bara träning) spinner och byter kanonbra, men har inte så lätt för stoppen. Palomino, vilket vissa säger höjer värdet för att det är en ovanlig färg, men jag vet inte...
Hoppad på låga höjder, gör galoppsluta och början till piruetter. Frisk och kry häst! Hmm... Går att rida utan träns. Totalt okomplicerad att lasta, vilket hon gör på egen hand för det mesta; sko, tvätta, trafiksäker etc etc. Är i tävlingskondition.
Spåna på!