Men vad är detta forum till för?
Jo frågor/svar och diskussion.
Då behöver vi inte många forum här eftersom man kan ringa till veterinärer,hovslagare,olika firmor för att få svar på sina frågor istället för att ställa dom här :smirk:
Måste bara lägga mig i även om det inte är svar till mig. Oftast så brukar man väl inte fråga till råds här om det verkligen är akut tex. Då brukar man ringa vet först för att sedan rådfråga här. Att slakta en häst och vad man får ut i värde är väl kanske ganska dumt att ta upp här :smirk:
Själv tycker jag inte det är något att debattera.
Ja, det vore bättre han kom till någon som ville "rädda" honom och förlänga livet :smirk:
Om den nu inte är frisk så skall den väl inte vandra vidare
Ja, jag antar att alla gillar hästar här eftersom det är ett hästforum?
Vem är du, kvinnan som kan tala med hästar eller
Så hästen känner blodlukt och tänker----> nu kommer jag att dö? hur vet du att den förstår de?
Ångest!! Vet du vad det är?? En häst kan känna dödsångest UTAN för att den skull veta om att den skall dö. Och ja hästar är RÄDDA för just blodlukt och kan känna det på väldigt långt håll. Det är något som de tycker är farligt eftersom de just är gräsätare till skillnad från människan eller andra rovdjur
Jag är inte av samma åsikt helt enkelt
Om du läst ovan så är det en fysisk sjuk häst, problem hästar är det minsta problemet.
Du skrev att du inte hade användning för den Det är definitivt inte samma sak som sjuk
och jag har icke svarat olika saker
Hästen är icke frisk, varför ska jag sitta här och uttala mig om hästen prognos, det är oväsentligt
tyvärr är jag inte gjord av pengar att jag kan hålla "slakthästar" vid liv. Jag väljer då att ta bort den och in med friska hästar.
Jag tycker du låter löjlig som tycker att man ska hålla oandvändbara hästar vid liv, många har det tufft att betala för 1 häst, varför betala för en häst man inte ens kan nyttja?