värde av slakthäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: värde av slakthäst

gejsa skrev:
Jo men det finns så mycket om detta och det river upp gamla sår på så många.
så nu måste man ta hänsyn till att andra har svårt för vissa ämnen.
Det är väl bara att låta bli att öppna trådar
rubriken säger ju en hel del :smirk:

Åh har du sålt så många stackars hästar så du inte vet ens om hästen som du frågar om på forumet i höstas. Det var en D-ponny som bara kastade av folk. Den kan man väl inte glömma. Eller har du bara sådana hästar hos dig?

Sedan har jag inte sagt att jag vill ha hästen. Jag har så det räcker. Tycker bara att man kan slakta hemma. Det var det jag skrev om från början.

Ja, jag bryr mig inte. Skulle jag göra det så hade jag fullt här hemma. Det var din attityd och ställningstagande jag opponerade mig mot.

Jag skulle inte snacka om att läsa först och skriva sen om jag var du... :rofl: Det går väl för fasen inte att censurera trådar för att "det river upp gamla sår".

gejsa skrev:
Åh har du sålt så många stackars hästar så du inte vet ens om hästen som du frågar om på forumet i höstas. Det var en D-ponny som bara kastade av folk. Den kan man väl inte glömma. Eller har du bara sådana hästar hos dig?

men snälla du, varför tror du många hästar handlar hos hästhandlare, för att dom är problemhästar, och ja, jag säljer mest d-ponnier och ja, dom flesta är knäppgökar i början så svaret är ja, jag har nästan bara sådana hästar hos mig, så tyvärr vet jag inte vilken av dom du menar

förövrigt har du startat egna trådar som var helt onödiga, varför ringde du inte foderrådgivare eller vtetrinär istället :smirk:

Men vad är detta forum till för?
Jo frågor/svar och diskussion.
Visst är det så.
Då behöver vi inte många forum här eftersom man kan ringa till veterinärer,hovslagare,olika firmor för att få svar på sina frågor istället för att ställa dom här :smirk:
Håller med dig om det faktist. :smirk:

Själv tycker jag inte det är något att debattera.
Jasså, men det är ju det du gör nu.
Ja, det vore bättre han kom till någon som ville "rädda" honom och förlänga livet :smirk:
Gör så då.

Ja, jag antar att alla gillar hästar här eftersom det är ett hästforum? :confused:
Just det.
Vem är du, kvinnan som kan tala med hästar eller :angel:
Har jag påstått det eller......
Så hästen känner blodlukt och tänker----> nu kommer jag att dö? hur vet du att den förstår de?
Det vet ingen. Men den som är något djurvän/hästkunnig kan se hur hästen kan bli rädd och t o m få panik när det känner det.

Jag är inte av samma åsikt helt enkelt
Nej det märks. Bunta ihop dom och slå ihjäl dom bara om dom inte ger dig några pengar eller??

Om du läst ovan så är det en fysisk sjuk häst, problem hästar är det minsta problemet.
Ärligt talat så har jag läst vad du skrivit och har inte sett att du skrivit vad felet ligger på just din häst.

och jag har icke svarat olika saker
Du har inte svarat alls enl min mening.

många har det tufft att betala för 1 häst, varför betala för en häst man inte ens kan nyttja
visst men många vill tex ha en häst som sällskap åt en annan häst.

Håller med dig här.. är en häst inte fullt frisk kan man själv aldrig garantera att någon annan klarar av den, oavsett om den är psykiskt eller fysiskt sjuk, vill man slakta får man göra det.. det skulle jag göra med en häst som inte "vemsomhelst" klarar av..

Nej det märks. Bunta ihop dom och slå ihjäl dom bara om dom inte ger dig några pengar eller??

jag föredrar att bulta, inte slå ihjäl dom :smirk:

Ärligt talat så har jag läst vad du skrivit och har inte sett att du skrivit vad felet ligger på just din häst.
vad spelar det dig för roll vad det är för fel på hästen?

Du har inte svarat alls enl min mening.

precis, så hur kan du anklaga mig för att svarat olika saker BUSTED! :angel:

gejsa skrev:
Dom kan känna blodlukten och ana vad som ska ske.

Så om jag tex skär mig i fingret och börjar blöda, så känner min häst det och "fan nu ska jag dö" ? Låter hemskt troligt. :smirk:

gejsa skrev:
prince77 skrev:
Så hästen känner blodlukt och tänker----> nu kommer jag att dö? hur vet du att den förstår de?
Det vet ingen. Men den som är något djurvän/hästkunnig kan se hur hästen kan bli rädd och t o m få panik när det känner det.

måste bara fråga hur du vet att ALLA hästar skyr blodlukt och blir helt paniiiikgaaalna såfort de kommer nära slakthuset? Har du frågat dem?
Om en häst vid slakteriet blir stressad pga något så leder dom bort hästen och ser till att den lugnar ner sig och tar bort den när den är lugn..

Vad har det med saken att göra eg. Vad jag har startat för trådar. Det är ju helt irrevant. Vad jag ville få sagt var att det var bättre att slakta hemma för hästens skull och inte i slakthus. Thats it!
Nog om detta för min del. Godnatt.

gejsa skrev:
Vad har det med saken att göra eg. Vad jag har startat för trådar. Det är ju helt irrevant. Vad jag ville få sagt var att det var bättre att slakta hemma för hästens skull och inte i slakthus. Thats it!
Nog om detta för min del. Godnatt.

jag drog upp det eftersom du sa att jag startat en onödig tråd eftersom jag hade kunnat få svar från slakthuset.
Du har startat trådar som du hade kunnat fått svar på hos veterinär el foderrådgivning.
det var poängen förstår du

måste bara fråga hur du vet att ALLA hästar skyr blodlukt och blir helt paniiiikgaaalna såfort de kommer nära slakthuset? Har du frågat dem?
Var har jag skrivit så? Att dom blir helt paniiiiiikgalna. Nu är du löjlig som förvränger allt.

Om en häst vid slakteriet blir stressad pga något så leder dom bort hästen och ser till att den lugnar ner sig och tar bort den när den är lugn
Jasså, så det har hänt då? Du skriver om en häst blir stressad. Jag skrev förut att en häst kan bli rädd. Det är ju nästan samma sak. :rofl: Då var jag helt plötsligt en hästpratare osv.....

Visst kan hästar bli rädda när dom känner blodlukten. Det har jag själv bevis på. Eftersom här i skogen har jägarna en lada som dom styckar vilt i och hänger köttet bla. Den ladan är våra hästar häromkring väldigt rädda att gå förbi. Men det är klart att dom inte fattar att dom ska dö. Men dom blir rädda. Hästar är ju flyktdjur och reagerar med rädsla ofta för mycket saker. Men det borde väl ni känna till? Det tycker jag inte att jag ska behöva skriva och förklara.

Jag ser ingen poäng i ditt svar överhuvudtaget. Ser du! Bara att det var löjligt.

ja då är det inte så mkt att göra.
Kunde inte förklara det tydligare, förklarade så att en 5 åring skulle förstå :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Amk
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat