alla slaktare är okända för hästen + att man som hästägare faktist oftast har möjlighet att vara med vid "skottet" också på slakteri, så det blir ingen större skillnad vid slakt på slakteri som vid slakt hemma.
Självklart är det en stor skillnad att avliva hemma eller åka till slakteri, inget snack om saken. En hemma van miljö går inte att jämföra med ett slakteri
Det är ju inte själva avlivningen hon menade här utan hanteringen
efter
Och om ni alltid haft sista hästen som slaktas för dan så att den körts direkt till destruktion så har ni bara haft tur. För dom hämtar upp flera hästar i taget, inte bara 1 i taget.
Då har ni absolut inte samma trotjänar avlivning som vi här nere då , här finns det endast en enda häst och de kommer hem till en med en helt vanlig hästlastbil med en vinsh som de drar in hästen med efter avlivning. Ingen kontainer här inte
jag betalde 7000kr när jag avlivade akut hemma på stallplan, och det är pengar jag hellre använder till annat.
och vem är du att avgöra vad som är värdigt för en häst?
De som avlivar här tar 1500kr
jag hoppas för din skull att du är vegetarian, annars är det tydligt dubbelmoral. vad gör att en häst förtjänar avlivning hemma när ett annat djur inte gör det?