Ojojoj
Nä jag tycker det är fel att slakta en ridhäst eller travare eller fullblod eller vad som helst med just det du skriver som orsak dvs att inte riskera att det hamnar i "fel händer"
Vad är i fel händer då?? Vem avgör det?? Jag anser att det är den mest egoistiska kommentaren som finns, just att man tror att den mår bäst hos just en själv!!
Och sopar framför sin egen dörr ??? Exakt vad menar du med det?? Jag har räddat flera hästar från just slakt, bla denna nedan:
Kan ju tillägga att han tog SM silver i ft sedan med just mig!!
Jag blir bara undrande just för att jag vet att prince77 är hästhandlare och vill tjäna pengar på sina säljhästar. Då tycker jag att det är underligt att man vill avliva en fullt frisk ponny (om den nu är det dvs) eftersom de flesta sådana gå att göra i ordning och få betydligt mer än vad som ger vid slakt.
Jag anser inte heller att det är speciellt humant för hästar att få åka iväg till slakterier för att bli kött eller att avlivas just där för den delen.
Och Pinnen var det ju en helt annan historia kring, den var sjuk redan och skulle avlivas just pga sina skador. Något helt annat!