Våran Wiggo är nu en stjärna på himlen

K

Kellygirl

Jag skrev i förra veckan att vårt marsvin verkade skumt och ville inte äta.
I fredags fick han typ pencilllin som han skulle ha fram till måndag (idag). I morse hyperventilerade han och jag trodde att han skulle lämna oss på dagen. Fick en tid hos vet kl 19.05. Kl 19.20 drog han sitt sista ansträngda andetag:cry: .
Men vilken befrielse att se honom ligga alldeles livlös. Han hade fått frid. Vi körde hem och lindade in honom i hans rosa nalle-handduk. Grävde ett hål i trädgården, vid den stora stenen, där han brukade vara på sommaren och mumsa i sig gräs. Höljde det och tittade upp mot himlen. Vi gick in, och tog fram ett foto på honom och tände två ljus. Jag känner mig lugn men ledsen. Vi gjorde det bästa för honom.
Tack ÄLSKADE WIGGO för 3,5 fina år. Vi älskar dig.

Sv: Våran Wiggo är nu en stjärna på himlen

Aj då...Kan bara beklaga...Låter iallafall som om Wiggo har haft fina år med människor runtom som har älskat han....kram på dej

Oj verkligen synd =( fick ni reda på varför han var sjuk?
Vem var det som sa till er att ge honom pencillin? Det är giftigt för marsvin...

Det är det inte alls, men det krävs en särskild form av antibiotika.

Tack!
Veterinären som var helt underbar gav honom en sorts antibiotika. Han sa också att det är svårt att medicinera marsvin, för de mediciner som skulle varit bäst för dem tål de tyvärr inte. Han dog troligtvis av lunginflamation.
Livet går vidare. Ena stunden vill man skaffa ett nytt, men ett nytt kan aldrig ersätta Wiggo. Vi får se, det är bara så fruktansvärt smärtsamt att gå igenom sånt här och det gör man förr eller senare om man skaffar ett nytt. Men ett trevligare djur har jag aldrig mött förr.
Något som är otroligt skönt är att jag hjälpte honom att få slut på lidandet. Det hade känts mycket värre om han hade dött ensam och kämpande för sitt liv. Nu blev han klappad och gosad med enda in i slutet. Det bär han nog med sig.
Gud, vad skönt att skriva av sig.:cry:

Beklagar sorgen.

Jag misste mitt Marsvin i söndags morse kl. 1. Så jag vet exakt hur det känns.

:cry:

Jättetrist!
Fick akut avliva en av mina tjejer i somras - känns fortfarande tomt (trots två nya) utan hennes tiggeri i buren.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka